• openAccess   Ensenyar i aprendre a l´Edat Mitjana 

      APARICI MARTI, JOAQUIN Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      L’educació és un tema molt complex i amb molts matisos. Si ho és en l’actualitat, no cal dubtar de com devia ser durant l’edat mitjana. A grans trets podem indicar que, històricament, l’educació respon al context social, ...
    • openAccess   Ensenyar i aprendre. La formació professional a través dels contractes d’afermament dels segles XIV i XV al Maestrat i Els Ports de Morella (Castelló) 

      APARICI MARTI, JOAQUIN; Rabassa Vaquer, Carles Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      Més enllà de l’ensenyament i aprenentatge literari, de saber escriure, llegir o comptar, bona part dels joves que hi van viure durant el període medieval accediren al món de l’educació des d’una altra vessant. Aprendre un ...
    • openAccess   Ensenyar l’art de mercaderia medieval 

      Cuadrada, Coral Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      L’article tracta, com el seu títol indica, de l’aprenentatge dels joves mercaders a l’edat mitjana. Es descriu el canvi d’actitud vers els comerciants i el fet dels negocis, des d’un inicial recel a esdevenir un model cívic ...
    • openAccess   Sobre l’Estudi General de Lleida a l’Edat Mitjana: algunes qüestions 

      Busqueta, Joan J. Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art (2019)
      Imatge contextualitzada de l’Estudi General de Lleida a través d’elements que van més enllà de la pròpia activitat docent, com la seua capacitat d’atracció de pobladors, l’activitat econòmica i fnancera que se’n deriva, ...