L’ AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) per a l’Aprenentatge Matemàtic
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
L’ AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres) per a l’Aprenentatge MatemàticAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Beltrán Fellip, Antonio; Universitat Jaume I. Departament de MatemàtiquesDate
2019-06-20Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En primer lloc, en aquest treball s’explica en què consisteix l’AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i
Llengües Estrangeres) i es contextualitza la raó d’aquesta proposta de canvi d’enfocament, com sorgeix ... [+]
En primer lloc, en aquest treball s’explica en què consisteix l’AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i
Llengües Estrangeres) i es contextualitza la raó d’aquesta proposta de canvi d’enfocament, com sorgeix a
Catalunya i s’exposen les avantatges cognitives que aporta el multilingüisme.
L’AICLE es basa en adquirir el coneixement de les diferents matèries, en aquest cas de les matemàtiques, i
de l’anglès de forma simultània. Per tant aprendre les matemàtiques a través de, en aquest cas, l’anglès.
Aprendre, a la vegada, no solament els aspectes relatius a la competència matemàtica, sinó també a tots
aquells aspectes relatius a la competència lingüística (comprensió escrita, expressió oral, gramàtica...).
Defensa l’aprendre anglès mitjançant l'estudi de les diverses matèries a través de l’anglès, no mitjançant
una assignatura exclusiva tractada d'una manera aïllada que sovint requereix de situacions inventades i
forçoses, sinó en situacions reals o necessàries, d’interès per al futur de l’alumne.
Per tal de poder comprovar com seria aquest tipus d’ensenyament, he dissenyat 4sessions de
matemàtiques AICLE, centrades en les necessitats acadèmiques de l'alumne. Es tracta d'un tipus
d'ensenyament flexible, basat en un aprenentatge interactiu i autònom i no solament està enfocat a
coneixements teòrics sinó a processos i tasques, en els que es treballa la inclusió i la cooperació.
Aquesta metodologia és un repte cognitiu per als alumnes, que d'aquesta forma, a més a més de les
habilitats matemàtiques, desenvolupen les seues habilitats bàsiques de comunicació interpersonal i la seua
competència en el llenguatge cognitiu-acadèmic. La internacionalitat i la multiculturalitat són uns dels
principals beneficis. [-]
First of all, this Master’s Final Work explains what CLIL is (Integrated Learning of Contents and Foreign
Languages) and contextualizes the reason for this proposal of change of approach, how does it emerge in
Cat ... [+]
First of all, this Master’s Final Work explains what CLIL is (Integrated Learning of Contents and Foreign
Languages) and contextualizes the reason for this proposal of change of approach, how does it emerge in
Catalonia and the cognitive advantages of multilingualism are exposed.
The CLIL is based on acquiring the knowledge of the different subjects, in this case of mathematics, and of
English simultaneously. Therefore learn mathematics through, in this case, English. Learn not only aspects
related to mathematical competence, but also all aspects related to linguistic competence (written
comprehension, oral expression, grammar...).
He advocates learning English through the study of various subjects through English, not through an
exclusive subject treated in an isolated way that often requires invented and forced situations, but in real
or necessary situations, of interest for the future of the student.
In order to be able to see how this type of education would be, I have designed 4 sessions of AICLE maths,
focused on the student's academic needs. This is a type of flexible teaching, based on interactive and
autonomous learning, and not only focuses on theoretical knowledge but also on processes and tasks, in
which inclusion and cooperation work.
This methodology is a cognitive challenge for students, who, in addition to their mathematical abilities,
develop their basic skills in interpersonal communication and their competence in cognitive-academic
language. Internationality and multiculturality are one of the main benefits. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP509. Curs: 2018/2019.
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess