The relationship between logistics and marketing performance in the supply chain. Different paths for manufacturers and distributors
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INVESTIGACIONMetadatos
Título
The relationship between logistics and marketing performance in the supply chain. Different paths for manufacturers and distributorsFecha de publicación
2018Editor
Universidad Camilo José CelaISSN
2659-3270Cita bibliográfica
Vallet Bellmunt, Teresa María; Rivera Torres, Pilar. The relationship between logistics and marketing performance in the supply chain. Different paths for manufacturers and distributors. UCJC Business and Society Review (formerly known as Universia Business Review), 2018, Vol. 15 Núm. 4Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articleVersión de la editorial
https://journals.ucjc.edu/ubr/article/view/3944Versión
info:eu-repo/semantics/publishedVersionResumen
The aim of this paper is to study the relationships between Marketing and Logistics Performance
in a context of inter-organisational integration to search for differences between Manufacturers
and Distributors. The ... [+]
The aim of this paper is to study the relationships between Marketing and Logistics Performance
in a context of inter-organisational integration to search for differences between Manufacturers
and Distributors. The information has been provided by 450 companies in the Spanish
construction materials sector. The results obtained show the importance of the Logistics
Service as an instrument to improve the Relational Performance of the integrated company and
the different paths that Manufacturers and Distributors take to increase short- and long-term
Marketing Performance. [-]
El objetivo de este artículo es estudiar las relaciones entre los Resultados de Marketing
y los Logísticos en un contexto de integración inter-organizacional, buscando diferencias
entre fabricantes y distribuidores. ... [+]
El objetivo de este artículo es estudiar las relaciones entre los Resultados de Marketing
y los Logísticos en un contexto de integración inter-organizacional, buscando diferencias
entre fabricantes y distribuidores. La información ha sido proporcionada por 450 empresas
del sector de materiales de construcción español. Los resultados obtenidos muestran
la importancia del Servicio Logístico como instrumento para mejorar los Resultados
Relacionales de la empresa integrada y los diferentes caminos que toman los Fabricantes y
los Distribuidores para aumentar los Resultados de Marketing a corto y largo plazo. [-]
Publicado en
UCJC Business and Society Review (formerly known as Universia Business Review), 2018, Vol. 15 Núm. 4Proyecto de investigación
Esta investigación se ha podido realizar gracias a la financiación recibida del Ministerio de Economía y Competitividad (ECO2015-67122-R), los Fondos FEDER (ECO2017-86305-C4-3-R) y del Gobierno de Aragón (Grupo de Referencia (S42_17R CREVALOR-Creación de Valor en las Organizaciones)Derechos de acceso
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