Written corrective feedback with online tools in the Medicine classroom: Bombay TV
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/8018
comunitat-uji-handle3:10234/146252
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadades
Títol
Written corrective feedback with online tools in the Medicine classroom: Bombay TVData de publicació
2018Editor
Adaya PressISBN
978-94-92805-03-4Cita bibliogràfica
Bellés-Calvera, L., & Bellés-Fortuño, B. (2018). Written corrective feedback with online tools in the Medicine classroom: Bombay TV. In López-García, C., & Manso, J. (Eds.), Transforming education for a changing world. (pp. 106-119). Eindhoven, NL: Adaya PressTipus de document
info:eu-repo/semantics/bookPartVersió de l'editorial
http://www.adayapress.com/transforming-education-for-a-changing-world/Versió
info:eu-repo/semantics/publishedVersionParaules clau / Matèries
Resum
The aim of this study is to analyze the writing errors made by first-year undergraduate
Medicine students in the English classroom at a Spanish university. Forty-nine subjects
enrolled in the English for Health ... [+]
The aim of this study is to analyze the writing errors made by first-year undergraduate
Medicine students in the English classroom at a Spanish university. Forty-nine subjects
enrolled in the English for Health Sciences module were expected to subtitle short videos not only implementing medical vocabulary seen in previous lessons, but also using
Open Educational Resources (OERs), more specifically Bombay TV. This online tool allows learners to practise and develop their writing skills in the target language as well as
their autonomy and creativity. Results showed that the most frequently committed errors
were, in order, punctuation, spelling, wrong verb choice, wrong word choice, pronouns,
fragment, word order, articles, verb tense, subject-verb agreement, nouns, prepositions,
capitalization and adjectives respectively. Moreover, the negative transfer of students’
first language (L1) occasionally resulted in a lack of grammar and vocabulary accuracy
that should be taken into account in order to enhance students’ writing competence in the
target language. A final questionnaire revealed that the use of new technologies in the foreign language classroom triggered students’ motivation. Likewise, students are provided
with corrective feedback, a practice used in the field of education. Given that OERs are
key in the study, the focus will be on online feedback. [-]
El objetivo de este estudio es analizar los errores de expresión escrita cometidos por los
alumnos de primer curso del grado de Medicina en la clase de inglés de una universidad española. Se pretendía que 49 estudiantes ... [+]
El objetivo de este estudio es analizar los errores de expresión escrita cometidos por los
alumnos de primer curso del grado de Medicina en la clase de inglés de una universidad española. Se pretendía que 49 estudiantes inscritos en la asignatura de Inglés para
Ciencias de la Salud subtitularan vídeos de corta duración en los que no solo tenían que
poner en práctica el vocabulario adquirido en sesiones previas, sino que también tenían
que utilizar Recursos Educativos Abiertos (REA), en concreto Bombay TV. Esta herramienta online permite a los alumnos practicar y desarrollar sus habilidades escritas en la
lengua meta así como su autonomía y creatividad. Los resultados muestran que los errores más cometidos son, por orden: artículos, tiempo verbal, concordancia sujeto-verbo,
sustantivos, preposiciones, uso de mayúsculas y adjetivos respectivamente. Además, la
transferencia negativa de la lengua materna de los estudiantes ocasionalmente desembocó en una falta de exactitud gramatical y léxica, la cual debería tenerse en cuenta para
mejorar la competencia escrita en la lengua meta. Un cuestionario final reveló que el uso
de las nuevas tecnologías en la clase de lengua extranjera aumentó la motivación de
los alumnos. Asimismo, se proporcionará a los alumnos comentarios de corrección para
que mejoren sus escritos. Dado que las REA son clave en este estudio, nos centraremos
especialmente en los comentarios en línea. [-]
Publicat a
López-García, C., & Manso, J. (Eds.). (2018). Transforming education for a changing world. Eindhoven, NL: Adaya PressDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element:
Except where otherwise noted, this item's license is described as Text © The Editor and the Authors 2018. This work is published under a Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC
4.0) license (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.es). This license allows duplication,
adaptation, distribution and reproduction in any medium or format for non-commercial purposes and
giving credit to the original author(s) and the source, providing a link to the Creative Commons license
and indicating if changes were made