Programació d’aula. Bloc 3 de Tecnologia de 2n d’E.S.O.: Estructures i mecanismes
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Programació d’aula. Bloc 3 de Tecnologia de 2n d’E.S.O.: Estructures i mecanismesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióData de publicació
2018Editor
Universitat Jaume IResum
El present treball tracta una programació curricular, emmarcada en la modalitat 3
de les tipologies establertes en la normativa general de Treballs de Final de
Màster. En concret es tracta d’una programació d’aula ... [+]
El present treball tracta una programació curricular, emmarcada en la modalitat 3
de les tipologies establertes en la normativa general de Treballs de Final de
Màster. En concret es tracta d’una programació d’aula del tercer trimestre per a
l’assignatura de Tecnologia, al segon curs d’Educació Secundària Obligatòria.
Aquesta programació fa referència als continguts del Bloc 3: Estructures i
mecanismes, del currículum de Tecnologia (Decret 87/2015, de 5 de juny).
Els principals objectius d’aquest treball són: establir un patró de treball per a
posteriors produccions de programacions didàctiques, aplicar els coneixements i
experiència adquirits durant el màster a la realització de programacions
didàctiques i introduir mètodes i estratègies didàctiques innovadores generalment
avalades per la literatura especialitzada.
Per preparar aquesta programació d’aula s’ha realitzat una recerca bibliogràfica
de temes com: l’autoavaluació, l’exposició magistral, habilitats de comunicació
oral, aprenentatge col·laboratiu, aplicacions de les Tecnologies de la Informació i
la Comunicació en l’educació, aprenentatge basat en l’escriptura i estratègies de
comprensió lectora, entre altres. Aquesta recerca bibliogràfica ha estat centrada
en aquests temes per interès de l’autor.
Durant el desenvolupament de la programació d’aula s’ha procurat integrar
metodologies avalades per la literatura abans esmentada. La implantació
d’aquestes metodologies es troben degudament justificades a l’apartat
“Metodologies Emprades” del present treball. A més, a l’apartat “Processos” es
pot trobar la estructura establida com a patró de treball per a l’elaboració de la
present programació i que pot servir per futures produccions de programacions
didàctiques.
Si bé és cert que existix multitud de bibliografia especialitzada en educació i una
amplia varietat de postures i opinions, no cal dir que és una prova de que no
existix la estratègia didàctica ideal i que l’èxit d’implantació d’una metodologia
concreta depèn de molts factors externs com l’entorn físic i social, els continguts,
les característiques de l’alumnat, ratio d’alumnes, tipus de centre, etc. Així doncs,
en aquesta programació d’aula s’han aplicat una amplia varietat de metodologies
que poden servir per fer un sondeig de les més adequades al perfil d’aula al qual
ens adrecem. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP129. Curs: 2017/2018
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: