El paisatge infinit, la Mola d'Ares
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
El paisatge infinit, la Mola d'AresAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Hurtado Ruiz, Mónica Asunción; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En aquest treball es presenta un recurs didàctic, en format de projecte, que té com a
eix vertebrador un recorregut naturalista, fonamentalment botànic, per la Mola d'Ares del
Maestrat (Castelló), per a un curs de ... [+]
En aquest treball es presenta un recurs didàctic, en format de projecte, que té com a
eix vertebrador un recorregut naturalista, fonamentalment botànic, per la Mola d'Ares del
Maestrat (Castelló), per a un curs de primer de Formació Professional Bàsica d'Agrojardineria
i Composicions Florals.
La mola d'Ares és un espai de gran valor paisatgístic i mediambiental, amb el nivell de
protecció de Paratge Natural i que compta amb cinc microreserves de flora. Mitjançant el
recurs didàctic es pretén estimular l'aprenentatge de continguts conceptuals del currículum
de manera significativa, per aconseguir un coneixement més complet i rellevant. Així a més de
contextualitzar el currículum mitjançant l'eixida, s'empra com a metodologia fonamental
l'aprenentatge basat en problemes. Per altra banda, també prenen gran relleu continguts
procedimentals i actitudinals. No sols es tracta de conèixer i analitzar l'entorn, sinó també
el grup humà. Es pot afegir, que és un bon recurs per a fomentar el valor de la biodiversitat i
del patrimoni cultural, ja que es cerca desenvolupar l’interès per la natura i els seus fenòmens,
l'observació i anàlisi del medi natural, la interacció amb el món físic, el pensament científic i
la sensibilitat enfront dels problemes mediambientals.
En el document en primer lloc, queda reflectida la seva justificació. Seguidament, es
plantegen els objectius que es persegueixen. Posteriorment, s'especifica el marc legal i
curricular en el qual es contextualitza el projecte. A continuació, es fa una breu descripció
del medi físic on es desenvolupa i es passa a la seua guia didàctica, que aborda els objectius
específics, les activitats, els criteris d'avaluació i la metodologia emprada. Finalment, en el
document apareixen els annexes que complementen els materials didàctics. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP139. Curs: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: