Programació curricular basada en l'IBL
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Programació curricular basada en l'IBLAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Vidal Nadal, María Rosario; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest Treball de Final de Màster s’inclou dintre de la Modalitat 3 de Planificació i/o
Programació curricular per al 1r trimestre de l’assignatura de Biologia i Geologia de 3r d’ESO i
està emmarcada en el centre ... [+]
Aquest Treball de Final de Màster s’inclou dintre de la Modalitat 3 de Planificació i/o
Programació curricular per al 1r trimestre de l’assignatura de Biologia i Geologia de 3r d’ESO i
està emmarcada en el centre on vaig realitzar l’estada del Pràcticum, el Centre Privat d’Educació
Infantil, Primària i Secundària Puértolas Pardo de l’Alcora.
Aquesta proposta de programació didàctica té com a objectiu, a banda d’aplicar els
coneixements que he adquirit durant tot el màster, transmetre els continguts i habilitats de
forma que els alumnes assolisquen les competències clau corresponents a aquesta assignatura.
Però també es vol respondre a la necessitat de reivindicar l’ensenyament de les ciències en l’ESO
per fer-les més atractives i a la d’aconseguir una Educació per una Ciutadania Global (ECG).
Pel que fa a la metodologia utilitzada, el Inquiry-Based Learning (IBL) permet integrar
tots els continguts del bloc transversal dintre d’ella, ja que es fonamenta en el mètode científic
i en el treball propi del camp de les ciències. Això, combinat amb el treball cooperatiu i l’ús de
les TIC com a base del treball científic, proporciona als alumnes les eines i les situacions
necessàries perquè puguen ser els que realment dirigeixen el seu procés d’ensenyamentaprenentatge (sempre baix el suport i la supervisió del docent).
Finalment, la programació en si mateixa està dissenyada per ocupar tot el primer
trimestre i tracta concretament els continguts del Bloc 1 “Metodologia científica i projecte
d’investigació” de forma transversal i del Bloc 3 “Els ecosistemes” com a eix central d’aquesta. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP139. Curs: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess