Millora educativa: cap a un model educatiu centrat en l'aprenentatge
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Millora educativa: cap a un model educatiu centrat en l'aprenentatgeAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Meseguer Costa, Sergio; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Després d’un període d’observació a una aula de 4t de PR4 s’han trobat diferents
problemes que es pretenen millorar introduint canvis a l’aula. La metodologia seguida
fins el moment era totalment expositiva i la ... [+]
Després d’un període d’observació a una aula de 4t de PR4 s’han trobat diferents
problemes que es pretenen millorar introduint canvis a l’aula. La metodologia seguida
fins el moment era totalment expositiva i la predisposició de l’alumnat a participar era
molt baixa. De la mateixa manera, aquesta metodologia no permet una autèntica atenció
a la diversitat ja que no té en compte els diferents ritmes d’aprenentatge suposant
avorriment per als alumnes més avantatjats i desconnexió dels alumnes amb problemes
d’aprenentatge. A més, els grups homogenis formats fins el moment no permeten
compensar les mancances i traure el màxim rendiment dels alumnes. En el present
treball, s’ha comprovat com un canvi des de la metodologia expositiva centrada en
l’ensenyament cap a una basada en la metacognició i el constructivisme centrada en
l’aprenentatge millora aquests problemes. L’ús d’estratègies actives, participatives i
inclusives, com son l’ús conjunt de la classe al revés i el treball cooperatiu, ens han
permès aconseguir un aprenentatge més centrat en l’alumne respectant el seu propi
ritme d’aprenentatge i potenciant les seues capacitats. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi SAP139. Curs: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess