Del paisatge de Cavanilles a l'actualitat: l'eixida de camp com a recurs didàctic per a l'estudi del canvi d'usos del sòl al territori valencià.
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Del paisatge de Cavanilles a l'actualitat: l'eixida de camp com a recurs didàctic per a l'estudi del canvi d'usos del sòl al territori valencià.Autoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Soriano Martí, Javier; Universitat Jaume I. Departament d'Història, Geografia i Art.Data de publicació
2018-10-24Editor
Universitat Jaume IResum
The following TFM proposes an example of field exit for the 3rd year students of Geography and History. The work aims to show the educational benefits that this type of methodological proposal has in the teaching-le ... [+]
The following TFM proposes an example of field exit for the 3rd year students of Geography and History. The work aims to show the educational benefits that this type of methodological proposal has in the teaching-learning process. In order to capture these virtues, the study is set in several authors and publications related to this topic.
While the guidelines for the correct development of the departure are defined, the proposal will be presented. This will be an activity related to the change of land uses of the Valencian territory on a local scale. In order to show the traditional landscape of the Valencian Country, the figure of A.J. Cavanilles will be used as a vehicle agent for the evolution of the environment.
In the last part, different aspects will be analyzed as the tools used for the development of the sessions and the evaluation of the different abilities that the students will have developed at the exit. We must say that to adapt this proposal for the XXI century,
innovative and updated activities will be proposed, such as the use of ICT tools and social networks. [-]
El següent TFM proposa un exemple d’eixida de camp per a l’alumnat de 3r d’ESO de Geografia i Història. El treball pretén mostrar els beneficis educatius que té dins del procés d’ensenyament-aprenentatge aquest tipus ... [+]
El següent TFM proposa un exemple d’eixida de camp per a l’alumnat de 3r d’ESO de Geografia i Història. El treball pretén mostrar els beneficis educatius que té dins del procés d’ensenyament-aprenentatge aquest tipus de proposta metodològica. Per poder plasmar aquestes virtuts, l’estudi es fixa en diversos autors i publicacions relacionades amb aquesta temàtica.
Quedant definides les pautes per al correcte desenvolupament de l’eixida, es presenta el que serà la proposta. Aquesta serà una activitat relacionada amb el canvi d’usos del sòl del territori valencià a escala local. Per poder mostrar el paisatge tradicional del País Valencià, s’utilitzarà la figura d’A.J. Cavanilles com agent vehicular de l’evolució del medi.
En la darrera part s’analitzaran aspectes diferenciats com les ferramentes utilitzades per al desenvolupament de les sessions i l’avaluació de les distintes habilitats que l’alumnat haurà desenvolupat en la sortida. Cal dir que per adequar aquesta proposta al s. XXI, es proposaran activitats innovadores i actualitzades com l’ús de les ferramentes TIC i les xarxes socials. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | Geografia i Història | Eixida de camp | ESO | Ferramentes TIC | Xarxes socials
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP319. Curs: 2017/2018.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess