Paul Cézanne en l’inici literari de Joan Vinyoli
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/617
comunitat-uji-handle4:10234/179947
REVISTESMetadata
Title
Paul Cézanne en l’inici literari de Joan VinyoliAuthor (s)
Date
2018Publisher
Publicacions de la Universitat Jaume IISSN
1697-7750; 2340-4981Bibliographic citation
CARBÓ, Ferran. Paul Cézanne en l’inici literari de Joan Vinyoli. Cultura, Lenguaje y Representación/Culture, Language and Representation, 2018, vol. 20, p. 39-50Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://www.e-revistes.uji.es/index.php/clr/article/view/3630Abstract
A partir de la revisió de la influència literària de Rilke en l’inici poètic de Joan Vinyoli, aquest treball aprofundeix en l’interès que el poeta txec li va traslladar per la pintura de Cézanne i per la seua doctrina ... [+]
A partir de la revisió de la influència literària de Rilke en l’inici poètic de Joan Vinyoli, aquest treball aprofundeix en l’interès que el poeta txec li va traslladar per la pintura de Cézanne i per la seua doctrina de la composició artística. L’aprofundiment d’aquesta relació interdiscursiva entre pintura i poesia s’exemplifica en la hipertextualitat que hi ha en dos poemes primerencs de Vinyoli, provinents dels seus
dos primers poemaris, basats cadascun en dos quadres del pintor francès i elaborats des de la transformació seriosa o transposició en paraules. [-]
Starting with a review of Rilke’s literary influence on the early poetic writings of JoanVinyoli, this paper goes on to delve more deeply into how the Czech poet shared with Vinyoli his interest in Cézanne’s paintings ... [+]
Starting with a review of Rilke’s literary influence on the early poetic writings of JoanVinyoli, this paper goes on to delve more deeply into how the Czech poet shared with Vinyoli his interest in Cézanne’s paintings and in the French artist’s doctrine of artístic composition. The interdisciplinary relationship between painting and poetry can be deeply appreciated in the hypertextuality between two early poems by Vinyoli, one from each of his first two books, both poems based on paintings by the French artist and both featuring greatly transformed or transposed words. [-]
Is part of
Cultura, Lenguaje y Representación, 2018, vol. 20Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- CLR_2018_núm.20 [20]