Millora educativa: com introduir el concepte de derivada per primera vegada
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Millora educativa: com introduir el concepte de derivada per primera vegadaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Moyano Fernández, Julio José; Universitat Jaume I. Departament de Matemàtiques.Data de publicació
2018-07-19Editor
Universitat Jaume IResum
En aquest document que es presenta a continuació es redacta la memòria corresponent al Treball Final de Màster (TFM) del Màster Universitari de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació ... [+]
En aquest document que es presenta a continuació es redacta la memòria corresponent al Treball Final de Màster (TFM) del Màster Universitari de Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, en l’especialitat de Matemàtiques, que ha impartit la Universitat Jaume I durant el curs acadèmic 2017/2018. Ha estat realitzat per l’alumna María Jesús Flores Compañ i dirigit pel professor Julio José Moyano Fernández.
Tenint en compte les tipologies establertes en la normativa general per als TFM, aquest treball està basat en una millora educativa en què es fa ús de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) i s’investiga sobre l’Aprenentatge Cooperatiu (AC). En particular, en aquest document s’exposa una unitat didàctica millorada implementada als alumnes de primer de batxillerat de l’Institut d’Educació Secundària Leopoldo Querol de Vinaròs (Castelló) durant el període de pràctiques d’aquest Màster. Concretament, la unitat didàctica té com a títol “Derivada d’una funció” i s’ha impartit a les dues modalitats de matemàtiques existents en aquest nivell educatiu (Matemàtiques aplicades a les Ciències Socials I i Matemàtiques I) tenint en compte algunes petites diferències en la metodologia, les quals són analitzades.
Els objectius principals d’aquesta millora educativa estan centrats en augmentar la motivació de l’alumnat, fomentar l’aprofitament del temps en classe i fer front a les dificultats que existeixen a l’hora de comprendre el concepte de derivada d’una funció. A més, utilitzant diferents metodologies (treball cooperatiu o treball individual) per a cadascun del grups estadísticament comparables, tracta de concloure quina metodologia obté major rendiment acadèmic en aquesta unitat didàctica.
Quant a les noves propostes de millora, tan els resultats acadèmics obtinguts per l’alumnat en aquesta unitat didàctica, com els qüestionaris d’avaluació docent emplenats per aquest, donen les principals idees per millorar l’actuació docent i, com a conseqüència, el rendiment acadèmic de l’alumnat. En aquest cas, els resultats mostren que el treball individual es relaciona amb major rendiment acadèmic que el treball en grup. A més, encara que, en general, l’alumnat prefereix treballar en grup, tan abans com després de l’experiència, només aquells que treballen individualment es donen compte dels avantatges que proporciona el treballar d’aquesta manera. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP509. Curs: 2017/2018.
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: