A CLIL experience in Mathematics: implementation, results and insights
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
A CLIL experience in Mathematics: implementation, results and insightsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Bellés-Fortuño, Begoña; Universitat Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosFecha de publicación
2018-10-03Editor
Universitat Jaume IResumen
This MA dissertation is aimed at providing evidence of a case study of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) project, combining Mathematics and English, in a mixed-ability 2nd of ESO class in Spain, more ... [+]
This MA dissertation is aimed at providing evidence of a case study of a Content and Language Integrated Learning (CLIL) project, combining Mathematics and English, in a mixed-ability 2nd of ESO class in Spain, more specifically at IES (Insitut d’Educació Secundària) Penyagolosa in Castelló de la Plana. By implementing a CLIL Didactic Unit (DU), some data related to teachers and students’ expectations, challenges and experiences has been gathered. Thus, an analysis of the benefits and concerns of this new methodology is presented according to the results obtained in the implementation of this DU. Moreover, this research examines the current curricula and its possible improvements which can be carried out in the future. [-]
El presente Trabajo de Fin de Máster tiene como objeto de estudio la investigación educativa relacionada con la metodología AICLE. Mediante la puesta en práctica de una unidad didáctica que combina la enseñanza de ... [+]
El presente Trabajo de Fin de Máster tiene como objeto de estudio la investigación educativa relacionada con la metodología AICLE. Mediante la puesta en práctica de una unidad didáctica que combina la enseñanza de contenido de las asignaturas de matemáticas y de lengua inglesa, se lleva a cabo un análisis sobre las experiencias, retos y expectativas del alumnado y profesorado de 2º de ESO de un centro público de educación secundaria de Castelló de la Plana. Además, se ejemplifican algunos de los beneficios y obstáculos que esta metodología supone para el estudiantado y, más generalmente, para el sistema educativo. Asimismo, este proyecto reflexiona sobre el actual modelo de currículum educativo y los posibles cambios y mejoras que se pueden llevar a cabo en un futuro en las aulas. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | CLIL | Mathematics | Language learning | Content learning | Multilingualism
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP419. Curs: 2017/2018.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess