Sé com et sents. Teoria de la ment i Síndrome de Down
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Sé com et sents. Teoria de la ment i Síndrome de DownAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Julve Soler, Javier; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
La intel·ligència emocional juga, hui dia, un paper molt important en la nostra societat. Els
nens i nenes cada vegada estan més sobre-exposats a estímuls als quals han de reaccionar i
actuar depenent de la situació ... [+]
La intel·ligència emocional juga, hui dia, un paper molt important en la nostra societat. Els
nens i nenes cada vegada estan més sobre-exposats a estímuls als quals han de reaccionar i
actuar depenent de la situació en la que es troben. Per aquest motiu, és important que des de les
aules ajudem a l’educació emocional dels nens i nenes amb una metodologia inclusiva i
promovent l’acceptació i integració de totes les persones, sense tindre en compte les diferències,
com en aquest cas, les diferències funcionals. En aquest treball que es mostra a continuació, es
presenta un suggeriment de material educatiu inclusiu per treballar amb nens i nenes amb
Síndrome de Down durant quatre sessions. En primer lloc, es fa una observació del nivell del grup
amb el qual es ficarà en pràctica aquest treball. Conseqüentment, es fa una avaluació inicial,
mitjançant el Test de Comprensió Emocional (TEC) (2000) de Pons i Harris, per tal de saber des
d’on partim i en què cal fer recalcament. Després de la primera avaluació, es presenten els
materials per poder treballar les emocions bàsiques a través de Teoria de la Ment. En aquest cas,
un conte amb el qual hauran d’empatitzar amb el personatge i reconèixer com es sent i identificarho
amb el material proporcionat. A més, es realitza una activitat lúdica, un joc de memòria, amb
les emocions vistes fins al moment, per tal de saber si saben identificar-les en altres situacions.
Seguidament, es torna a passar el TEC (2000) per fer una avaluació final i veure que sí que ha
hagut una millora gràcies a la intervenció en els usuaris i usuàries de l’associació. Finalment, es
plasmen els resultats i les conclusions obtingudes al llarg del procés. [-]
Emotional intelligence plays, today, a very important role in our society. Boys and girls are
increasingly over-exposed to stimuli to which they must react and act depending on the situation
they are in. For this ... [+]
Emotional intelligence plays, today, a very important role in our society. Boys and girls are
increasingly over-exposed to stimuli to which they must react and act depending on the situation
they are in. For this reason, it is important that from the classroom we help the emotional education
of them with an inclusive methodology and promote the acceptance and integration of all people,
without taking into account the differences, as in this case, functional differences In this work that is
shown below, a suggestion of inclusive educational material is presented to work with children with
Down Syndrome during four sessions. In the first place, there is an observation of the level of the
group with which this work will be implemented. Consequently, an initial evaluation is carried out,
through Pons and Harris' Emotional Understanding Test (TEC) (2000), in order to know where we
are going from and where we need to go up. After the first evaluation, the materials are presented
to work the basic emotions through Theory of the Mind. In this case, a story with which they must
empathize with the character and recognize how they feel and identify with the provided material.
In addition, a recreational activity, a memory game, with the emotions seen so far, in order to know
if they know how to identify them in other situations. Next, the TEC (2000) is again passed to make
a final evaluation and see that there has been an improvement thanks to the intervention in the
participants. Finally, the results and the conclusions obtained during the process are reflected. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess