Los beneficios del método Willems en Educación Infantil y su uso en la actualidad: una experiencia de investigación-acción
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Los beneficios del método Willems en Educación Infantil y su uso en la actualidad: una experiencia de investigación-acciónAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Escriva-Llorca, Ferran; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La música tiene un papel importante en nuestra sociedad, ya que es capaz de
aportarnos una gran cantidad de beneficios positivos a los seres humanos. Es por ello
por lo que considero que es fundamental una buena ... [+]
La música tiene un papel importante en nuestra sociedad, ya que es capaz de
aportarnos una gran cantidad de beneficios positivos a los seres humanos. Es por ello
por lo que considero que es fundamental una buena enseñanza de ella para poder
adquirir todos estos beneficios que aporta, desde edades muy tempranas, siendo la
música un elemento fundamental en la etapa de infantil.
Actualmente, existen diferentes teorías y métodos que afirman que la música es
beneficiosa trabajarla desde la etapa de infantil, y efectivamente la música suele estar
muy presente en las aulas de 3 a 6 años. Pero ¿realmente se trabaja la música en las
aulas de infantil de manera correcta y con la metodología correcta?
Este trabajo tiene como fin estudiar el motivo por el cual no se utilizan estas
metodologías en infantil a partir de un estudio de caso. Para llevarlo a cabo, se realizará
previamente un pequeño estudio sobre el centro a través de una observación y unos
cuestionarios al personal docente del centro. Este estudio de caso puede ser modelo
para otros trabajos similares. [-]
La música té un paper important en la nostra societat, ja que és capaç d'aportarnos una gran quantitat de beneficis positius als éssers humans. És per això pel que
considere que és fonamental un bon ensenyament d'ella ... [+]
La música té un paper important en la nostra societat, ja que és capaç d'aportarnos una gran quantitat de beneficis positius als éssers humans. És per això pel que
considere que és fonamental un bon ensenyament d'ella per poder adquirir tots aquests
beneficis que aporta, des d'edats molt primerenques, sent la música un element
fonamental en l'etapa d'infantil.
Actualment, existeixen diferents teories i mètodes que afirmen que la música és
beneficiosa treballar-la des de l'etapa d'infantil, i efectivament la música sol estar molt
present a les aules de 3 a 6 anys. Però realment es treballa la música en les aules
d'infantil de manera correcta i amb la metodologia correcta?
Aquest treball té com a finalitat estudiar el motiu pel qual no s'utilitzen aquestes
metodologies en infantil a partir d'un estudi de cas. Per fer-ho, es realitzarà prèviament un petit estudi sobre el centre a través d'una observació i uns qüestionaris al personal
docent del centre. Aquest estudi de cas pot ser model per a altres treballs similars. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Música | Educación infantil | Metodologías activas | aplicación metodologías | didáctica de la música | Educació infantil | Metodologies actives | aplicació metodologies | didàctica de la música
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
El cuento, el camino para aprender sintiendo
Meseguer Rebollida, Paula Universitat Jaume I (2015)Las personas somos seres que necesitamos vivir en sociedad y expresar sentimientos y emociones tanto intrínsecamente como hacia los demás. Para ser socialmente inteligentes, necesitamos desarrollar sentimientos y emociones, ... -
La Resiliència: Disseny d'una proposta d'intervenció en l'educació infantil
Robles de Buenaventura, Delia Universitat Jaume I (2016-11-29)El present treball ha estat proposat amb l'objectiu de crear una proposta d'intervenció que faja possible el treball de la resiliència dins l'aula d'educació infantil de manera simultània i transversal amb els continguts ... -
La biblioteca d’aula com a recurs en segon cicle d’Educació Infantil
Consuelo Pérez, Rosana Universitat Jaume I (2020-06-12)Aquest document tracta de la importància de la biblioteca d’aula, especialment en el segon cicle d’educació infantil ja que, aquest espai de qualitat està dissenyat per a què es produeixin interaccions en l’entorn educatiu, ...