La biblioteca musical com a recurs didàctic
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La biblioteca musical com a recurs didàcticAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Vidal Prades, Emma Dunia; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present Treball Final de Grau (TFG) consisteix en realitzar una biblioteca musical a l’aire
lliure amb contes i cançons com a recurs didàctic. Aquesta biblioteca tindrà la peculiaritat que els
contes que recollirà ... [+]
El present Treball Final de Grau (TFG) consisteix en realitzar una biblioteca musical a l’aire
lliure amb contes i cançons com a recurs didàctic. Aquesta biblioteca tindrà la peculiaritat que els
contes que recollirà seran d’actualitat, mentre que els tradicionals es modificaran en quant a valors
sexistes, ideològics, modals... A més a més, es tindrà molt en conter la música com a suport de
tots ells, sent els agrupaments dels llibres en la biblioteca per categories i llengües.
L´àrea II de El Medi Físic, Natural, Social i Cultural del DECRET 38/2008, de 28 de març, que
estableix el currículum de segon cicle d’educació infantil a la Comunitat Valenciana, reflexa que “en
l´educació infantil el descobriment de l´entorn ha de facilitar-los l’exploració, el coneixement i l´acció
sobre este amb els instruments socials i culturals establerts, permetent-los la construcció del propi
jo amb creixement autonomia.”
Totes les activitats proposades tindran caràcter lúdic i innovador, tenint en compte sempre les
necessitats del grup de xiquets. La biblioteca s’organitzarà per nivells, centrant-se el TFG en el nivell
de 0-6 anys, ja que és la franja d’edat en la que el grau prepara als alumnes, i els contes s’aniran
actualitzant. Les famílies també podran participar amb els xiquets, per a que vegin el que es fa en
l’escola.
És important remarcar que els xiques no només trobaran contes amb forma de llibres sinó que
també hi haurà contes digitals i conta-contes.
Per acabar el TFG es farà una selecció d’intervenció a través de les cançons i contes. [-]
The present Final Degree Project (TFG) consists of making an outdoor music library with stories and
songs as a didactic resource. This library will have the peculiarity that the stories that it will collect
will be ... [+]
The present Final Degree Project (TFG) consists of making an outdoor music library with stories and
songs as a didactic resource. This library will have the peculiarity that the stories that it will collect
will be current, while the traditional ones will be modified in terms of sexist, ideological, modal values
... In addition, there will be a lot to contain music as a support of all They, being the groupings of
books in the library by categories and languages.
Area II of The Physical, Natural, Social and Cultural Environment of DECREE 38/2008, of March 28,
which establishes the second cycle of infant education in the Valencian Community, reflects that "in
childhood education Discovery of the environment should facilitate exploration, knowledge and
action on this with established social and cultural instruments, allowing them to build self with growth
autonomy".
All the activities proposed will be entertaining and innovative, always bearing in mind the needs of
the group of children. The library will be organized by levels, focusing the TFG in the 0-6 year, since
it is the age range in which the degree prepares students, and the stories will be updated. Families
can also participate with the children, so they can see what is done at school.
It is important to note that children will not only find books-shaped stories but also digital and account
stories.
To finish the TFG a selection of intervention will be done through the songs and stories. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Biblioteca | acompanyament musical | valors | estereotips socials | literatura infantil | Library | musical Accompaniment | values | social stereotypes | children's literature
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: