El conte infantil com a recurs per aproximar el mètode científic als nens
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
El conte infantil com a recurs per aproximar el mètode científic als nensAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Díaz Oltra, Santiago; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El present TFG té com a finalitat introduir el mètode científic en Educació infantil, utilitzant
una metodologia per indagació, en la qual intervé l’enfocament constructivista de Piaget, per ajudar
als xiquets a ... [+]
El present TFG té com a finalitat introduir el mètode científic en Educació infantil, utilitzant
una metodologia per indagació, en la qual intervé l’enfocament constructivista de Piaget, per ajudar
als xiquets a desenvolupar el pensament crític i que tinguen curiositat per aprendre.
Es persegueix mostrar la importància de crear les bases d’un pensament científic en les
primeres edats escolars, mitjançant l’existència de diferents mètodes d’ensenyament que permeten
fer arribar coneixements de les ciències en aquestes edats d’una forma dinàmica i sobretot
manipulativa.
Es pretén que els nens d’aquestes edats vagen apropant-se als conceptes científics amb
interès, curiositat i siguen ells mateixos els precursors d’aquests coneixements: descobrint,
manipulant, observant, etc.
El treball s’ha enfocat a través del conte, element significatiu i quotidià per als xiquets. En
aquest apareixen temes científics i utilitzant una metodologia que potencie la indagació, la motivació
i la cerca de respostes als interrogants infantils sobre les ciències, es propicia un aprenentatge més
complet, on l’alumne cerca respostes, de forma activa i motivada a les seues preguntes sobre les
ciències com a forma d’interpretar el món que els envolta. Un aprenentatge per descobriment que
aprofite els interessos dels nens.
Per poder assolir l’objectiu d’apropar el mètode científic als nens s’ha dut a terme una proposta
didàctica basada en una sèrie d’experiments relacionats amb els conceptes del conte. La proposta
didàctica s’ha realitzat a l’aula d’infantil de tres anys del col·legi públic Avel·lí Corma de Moncofa,
poble del sud de Castelló.
En base als resultats obtinguts és pot apreciar el gran interès i el grau de motivació que els
nens han mostrat per aprendre les ciències. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess