Tallers de contacontes: una proposta lúdica i educativa infantil, alternativa a les formes de recreació actuals
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Tallers de contacontes: una proposta lúdica i educativa infantil, alternativa a les formes de recreació actualsAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Aparici Martí, Joaquín; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Un parc infantil buit durant una tarda solejada i comentaris de xiquets i xiquetes de cinc anys
l’endemà, sobre la quantitat d’hores que passen davant del televisor amb jocs de matar que tenen
per a les videoconsoles, ... [+]
Un parc infantil buit durant una tarda solejada i comentaris de xiquets i xiquetes de cinc anys
l’endemà, sobre la quantitat d’hores que passen davant del televisor amb jocs de matar que tenen
per a les videoconsoles, van despertar la meua preocupació. Aquests fets van ser suficients per a
sentir la necessitat de crear activitats alternatives a les que la majoria d’infants d’avui dia estan
acostumats a fer durant el seu temps lliure.
Per iniciar el projecte vaig partir de la següent idea: si els xiquets i xiquetes coneixen altres
formes de passar-s’ho bé, potser les introduiran al seu dia a dia, canviant un poc la rutina del joc
individual davant d’una pantalla. A més a més, si aquestes activitats poden aportar l’aprenentatge
de valors, estratègies, tècniques, habilitats socials, vocabulari i la possibilitat de passar més temps
amb la família, serien ideals. Un exemple en són les activitats culturals, ja que representen una
alternativa que aporta molts beneficis als infants. Per aquesta raó, i la baixa oferta que n’hi havia a
Rossell, vaig decidir realitzar tres tallers de contacontes destinats als xiquets i xiquetes de P5 del
poble. Cada dia vam treballar un valor mitjançant contes, ja que són un recurs que els ajuda a
entendre i aprendre de forma divertida aspectes complexos.
Després de realitzar les activitats i avaluar els resultats, vaig confirmar que estava superada la
xifra estipulada, prèviament, per donar per superat el projecte. Tot i que, com al final de cada
projecte, em van sorgir noves idees i possibles modificacions, considero que les activitats culturals
proposades, a llarg termini, beneficiarien els infants tant en la cerca de la personalitat com en el
desenvolupament d’habilitats. Seria interessant continuar amb el projecte. [-]
An empty playground during a sunny afternoon and some comments from five years old children
the following day, about the large number of hours they pass in front of the TV killing games of the
game console, woke up ... [+]
An empty playground during a sunny afternoon and some comments from five years old children
the following day, about the large number of hours they pass in front of the TV killing games of the
game console, woke up my concern. These facts were enough to feel the need to create
alternative activities that many boys and girls of today used to do during their free time.
To begin the project, I started with the following idea: if children knew another ways to enjoy their
free time, they would introduce them into their daily life. In addition, these activities can contribute
to the learning of principles, strategies, techniques, social skills and vocabulary. Besides, they will
bring the change to spend more time with their families. They would be ideal. An example could be
to plan cultural activities, because they represent an alternative which would be beneficial for
children. Having in mind this opportunity and the few cultural that Rossell offers, I decided to
addressed to five years-old children of the town. I decided to do three tales workshop destined to
P5 children of the town. Every day we worked a value through tales, as they are a resource which
helps boys and girls to understand the world in a funny way.
Once all the activities are finished and the results evaluated, I confirmed that the stipulated
percentage number to consider the project successful was overpassed. Although, as the end of the
project arrived, new ideas and possible modifications emerge; I consider that the cultural activities,
in the long run, will benefit children with their personality research and their abilities development. It
would be really challenging to continue with the project. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | activitats alternatives | temps lliure | aprenentatge | activitats culturals i tallers | alternative activities | free time | learning | learning | cultural activities and workshops
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: