Evaluación de proyectos de aprendizaje-servicio. Porque lo que no se evalúa... se devalúa
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174799
comunitat-uji-handle3:10234/174800
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONThis resource is restricted
http://visor.grao.com/?params=eyJET0MiOiJFVTA3NzA0LnBkZiIsIkRPV05MT0FEIjoia ... |
Metadata
Title
Evaluación de proyectos de aprendizaje-servicio. Porque lo que no se evalúa... se devalúaAuthor (s)
Date
2018-10Publisher
GraóBibliographic citation
CHIVA BARTOLL, Òscar (2018). Evaluación de proyectos de aprendizaje-servicio. Porque lo que no se evalúa... se devalúa. Eufonía, n. 77, p. 30-36Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
http://visor.grao.com/?params=eyJET0MiOiJFVTA3NzA0LnBkZiIsIkRPV05MT0FEIjoiaHR0cH ...Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Abstract
El artículo muestra una propuesta global de evaluación para programas
de aprendizaje-servicio (ApS). Tras justif car la necesidad de planif car una
evaluación ajustada a la compleja naturaleza del ApS,
se expone ... [+]
El artículo muestra una propuesta global de evaluación para programas
de aprendizaje-servicio (ApS). Tras justif car la necesidad de planif car una
evaluación ajustada a la compleja naturaleza del ApS,
se expone un modelo sistémico basado en la evaluación
de tres efectos: ef cacia, ef ciencia y funcionalidad.
A continuación, se explica cómo responder a los
interrogantes que guiarán el procedimiento: qué, quién,
cómo y cuándo evaluar. [-]
The following article presents a global assessment proposal for service learning programmes. After justifying the need to plan bespoke assessment methods tailored to the complex nature of service learning, a systemic ... [+]
The following article presents a global assessment proposal for service learning programmes. After justifying the need to plan bespoke assessment methods tailored to the complex nature of service learning, a systemic model is presented based on the assessment of three particular aspects: effectiveness, efficiency, and functionality, while looking into the questions that guide the whole assessment process (what, who, how and when to assess). [-]
The following article presents a global assessment proposal for service learning programmes. After justifying the need to plan bespoke assessment methods tailored to the complex nature of service learning, a systemic ... [+]
The following article presents a global assessment proposal for service learning programmes. After justifying the need to plan bespoke assessment methods tailored to the complex nature of service learning, a systemic model is presented based on the assessment of three particular aspects: effectiveness, efficiency, and functionality, while looking into the questions that guide the whole assessment process (what, who, how and when to assess). [-]
Is part of
Eufonía (2018), n. 77, p. 30-36Investigation project
Proyecto Excelencia de la Agencia Estatal de Investigación: Análisis multidimensional del impacto socioeducativo de iniciativas musicales comunitarias y de aprendiaje-servicio en la escuela: el programa MUSIQUEM (Ref. EDU2017-86311-P).Rights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- EDE_Articles [408]