La recuperació i ús didàctic de la literatura tradicional
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
La recuperació i ús didàctic de la literatura tradicionalAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Monferrer Daudí, Joan Ramon; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
La literatura infantil té una intencionalitat lúdica i didàctica i és per això que s’empra com a
recurs a les aules. Amb el pas del temps hem anat oblidant les arrels sobre les quals s’ha
fonamentat aquesta literatura; ... [+]
La literatura infantil té una intencionalitat lúdica i didàctica i és per això que s’empra com a
recurs a les aules. Amb el pas del temps hem anat oblidant les arrels sobre les quals s’ha
fonamentat aquesta literatura; i és que els contes tradicionals divulgats oralment fa segles
han passat a ser un segon plànol. Al panorama cultural català, el més pròxim a folklore
popular són les rondalles recopilades per Enric Valor. Per a recuperar aquests contes
tradicionals, propose a continuació una sèrie d’activitats que fomenten el gust per la
literatura i les rondalles en els més petits i fan col·laborar tota la comunitat educativa per tal
de millorar i reforçar la relació entre família i escola [-]
La literatura infantil tiene una intencionalidad lúdica y didáctica y es por eso que se utiliza
como recurso en las aulas. Con el paso del tiempo hemos ido olvidando las raíces sobre las
cuales se fundamenta esta ... [+]
La literatura infantil tiene una intencionalidad lúdica y didáctica y es por eso que se utiliza
como recurso en las aulas. Con el paso del tiempo hemos ido olvidando las raíces sobre las
cuales se fundamenta esta literatura; y es que los cuentos tradicionales divulgados
oralmente hace siglos han pasado a ser un segundo plano. En el panorama cultural catalán,
lo más próximo a folklore popular son las rondallas recopiladas por Enric Valor. Para
recuperar estos cuentos tradicionales, propongo a continuación una serie de actividades
que fomentan el gusto por la literatura y las rondallas en los más pequeños y hacen
colaborar a toda la comunidad educativa para así mejorar y reforzar la relación entre familia
y escuela [-]
Children's literature has a ludic and didactic aim and that's why it's used as a resource in
classrooms. Through the years, we have been forgetting about the roots of this kind of
literature; that's due to the fact ... [+]
Children's literature has a ludic and didactic aim and that's why it's used as a resource in
classrooms. Through the years, we have been forgetting about the roots of this kind of
literature; that's due to the fact that traditional tales orally transmitted centuries ago are
nowadays secondary. In the current catalan outlook, the closest to 'popular folklore' are the
'rondalles' gathered by Enric Valor. In order to recover those traditional tales, I am going to
propose a series of activities that promote 'rondalles' and literature enjoyment to the
youngest ones, they will also help to the whole educative community so as to improve and
reinforce the relation between family and school [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess