Seqüenciació dels continguts psicomotrius en l’etapa d’Educació Infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Seqüenciació dels continguts psicomotrius en l’etapa d’Educació InfantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Gil Gómez, Jesús; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
Ens trobem davant del currículum del segon cicle d’Educació Infantil establit pel Decret
38/2008 el qual no seqüència els continguts a treballar d’acord amb les capacitats motrius de
l’infant, sinó que els mostra ... [+]
Ens trobem davant del currículum del segon cicle d’Educació Infantil establit pel Decret
38/2008 el qual no seqüència els continguts a treballar d’acord amb les capacitats motrius de
l’infant, sinó que els mostra de manera globalitzada per tal que cada docent els distribueixi durant
l’etapa segons el seu criteri. En aquest treball s’ha fet una investigació sobre les principals
característiques psicoevolutives de l’alumnat de 3 a 6 anys. A més, també s’ha observat la
importància que té la motricitat en el desenvolupament integral dels infants durant aquesta franja
d’edat. A partir d’aquí, s’han seleccionat aquelles capacitats psicomotrius que han de
desenvolupar-se durant aquests cursos, definint-les i mencionant les seves respectives
característiques. Posteriorment, s’ha fet una proposta de seqüenciació en què es mostra una guia
de l’ordre d’incorporació de les capacitats i una altra proposta dividida en dues en què apareixen
les relacions que existeixen entre les mateixes capacitats, una de manera general i l’altra més
específica. Així doncs, la idea és que qualsevol docent pugui agafar aquesta distribució justificada
i aplicar-la a la seva aula d’Educació Infantil. [-]
We are confronted with the syllabus of the second cycle of Pre-primary education established
under the provisions of decree 38/2008 which does not sequence the contents to be treated in
accordance with the child’s ... [+]
We are confronted with the syllabus of the second cycle of Pre-primary education established
under the provisions of decree 38/2008 which does not sequence the contents to be treated in
accordance with the child’s motor skills, but such contents are universally displayed, so each
teacher can allocate them according to her/his own judgment. This paper explores the main
psychoevolutive characteristics of schoolchildren whose age rages from 3 to 6 years old.
Furthermore, the salience of motricity in the schoolchildren’s comprehensive development in this
age group must be outlined. On this basis, the psychomotor capacities that are expected to be
developed during these grades were selected and further defined. Subsequently, two proposals
were made, the first one shows a guideline to gradually integrate capacities whilst the second one
shows the relationship among the several capacities, firstly more generally and secondly, more
specifically. Therefore, my intention is to make it easy for any teacher to use this distribution as a
reference and apply it to her/his pre-primary classroom. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess