La familia detrás de los muros de la escuela
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La familia detrás de los muros de la escuelaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Corchado Badía, Juan Miguel; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Este Trabajo de Final de Grado, pretende analizar y profundizar en las relaciones que se
establecen entre familia y escuela en la actualidad desde la perspectiva de los sentimientos de los
padres.
El objetivo ... [+]
Este Trabajo de Final de Grado, pretende analizar y profundizar en las relaciones que se
establecen entre familia y escuela en la actualidad desde la perspectiva de los sentimientos de los
padres.
El objetivo principal de esta investigación es analizar los sentimientos que tienen las
familias cuando dejan a sus hijos/as en la escuela o cuando van a verlos a la hora del patio, y
cómo influyen en la relación entre las familias y la escuela.
Para ello, se realizará un análisis sobre los sentimientos que les produce a los familiares
dejar a sus hijos en el colegio, o ir a observarlos a la hora del patio, cómo estos sentimientos
influyen en la relación con la escuela y cómo ésta podría solucionarlos. Dicha investigación se ha
realizado mediante un cuestionario a algunas familias con hijos de edad entre 3 y 4 años de
Educación Infantil. [-]
This final degree project aims to analyze and deepen the relationships that are established
between the family and the school at present from the perspective of the feelings of the parents.
The main objective of ... [+]
This final degree project aims to analyze and deepen the relationships that are established
between the family and the school at present from the perspective of the feelings of the parents.
The main objective of this research is to analyze the feelings that families have when they leave
their children at school or when they go to see them at yard time, and how these feelings influence
the relationship between families and the school.
To do this, an analysis will be made about the feelings that family members have when leaving
their children in school, or going to observe them at yard time, how these feelings influence the
relationship with the school and how it could solve them.
This research has been conducted through a questionnaire to some families with children of 3 and
4 years of Early Childhood Education. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: