Metafísica de la debilidad y pedagogía del cuidado en Jean Vanier Metaphysics of the Weakness and Care Education in Jean Vanier
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/9
comunitat-uji-handle2:10234/174801
comunitat-uji-handle3:10234/174813
comunitat-uji-handle4:
INVESTIGACIONMetadata
Title
Metafísica de la debilidad y pedagogía del cuidado en Jean Vanier Metaphysics of the Weakness and Care Education in Jean VanierDate
2018Publisher
Universidad de NavarraBibliographic citation
PLANELLA, Jordi; PALLARÈS PIQUER, Marc (2018). Metafísica de la debilidad y pedagogía del cuidado en Jean Vanier Metaphysics of the Weakness and Care Education in Jean Vanier. Estudios sobre educación, v. 35, p. 373-389Type
info:eu-repo/semantics/articlePublisher version
file:///C:/Users/menador/AppData/Local/Temp/25201-95125-1-PB.pdfVersion
info:eu-repo/semantics/publishedVersionSubject
Care | Weakness | Disability | Social pedagogy | Spirituality | Cuidado | Debilidad | Discapacidad | Pedagogía social | Espiritualidad
Abstract
In the present article we present a research
that has been proposed as an objective to analyze
the concept of weakness and the pedagogy of care in
the experiences and writings of Jean Vanier. ... [+]
In the present article we present a research
that has been proposed as an objective to analyze
the concept of weakness and the pedagogy of care in
the experiences and writings of Jean Vanier. Vanier’s
work and projects are fundamental in the history of
European pedagogical thinking. To this end, a meth-
odological and qualitative approach has been worked
on through analysis and documentary criticism. The
study has analyzed three major categories that go
through Vanier’s thinking and praxis: Theories about
Weakness, Pedagogies of Care and Spiritual Pedagogy.
The analysis is accompanied by a biographical review
of the author to be able to situate his thought in an
embodied way. [-]
En el presente artículo presentamos una
investigación que se ha propuesto como objetivo ana-
lizar el concepto de debilidad así como el de pedago-
gía del cuidado en las experiencias y escritos de ... [+]
En el presente artículo presentamos una
investigación que se ha propuesto como objetivo ana-
lizar el concepto de debilidad así como el de pedago-
gía del cuidado en las experiencias y escritos de Jean
Vanier. La obra y los proyectos de Vanier son funda-
mentales en la historia del pensamiento pedagógico
europeo. Para ello se ha trabajado desde un enfoque
metodológico de corte cualitativo y a través del análi-
sis y la crítica documental. El estudio ha analizado tres
grandes categorías que atraviesan el pensamiento y la
praxis de Vanier: teorías sobre la debilidad, pedagogías
del cuidado y pedagogía espiritual. El análisis se acom-
paña de una revisión biográfi
ca del autor para poder
situar su pensamiento de forma encarnada. [-]
Is part of
Estudios sobre Educación (2018), v. 35Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- PDCSLL_Articles [326]
The following license files are associated with this item: