Les eixides escolars com a recurs didàctic. Geografia urbana i entorn natural de la Vall d'Uixó
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Les eixides escolars com a recurs didàctic. Geografia urbana i entorn natural de la Vall d'UixóAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Gil Noé, José Vicente; Universitat Jaume I. Departament de Pedagogia i Didàctica de les Ciències Socials, la Llengua i la LiteraturaDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Com ja s’indica al títol, aquest treball tracta sobre itineraris didàctics (eixides escolars)
aplicats a l’ensenyament de la Geografia, i queda estructurat al voltant de dos eixides de camp.
El punt de partida és ... [+]
Com ja s’indica al títol, aquest treball tracta sobre itineraris didàctics (eixides escolars)
aplicats a l’ensenyament de la Geografia, i queda estructurat al voltant de dos eixides de camp.
El punt de partida és el Currículum de Primària de les Ciències Socials. En concret, es
treballen principalment els continguts relacionats amb la Geografia: treball amb mapes i plànols,
treball d’orientació, elements del relleu...; encara que al llarg del projecte es treballen altres
continguts relacionats amb aspectes tant de les Ciències Socials com de les Ciències Naturals,
així com del Currículum de Llengües i Educació Plàstica.
Aquest projecte se desenvolupa a partir de dos centres d’ interès:
- Ruta urbana per La Vall d’Uixó
- Ruta per l’entorn natural de La Vall d’Uixó
Caldria remarcar que aquest TFG ha estat elaborat durant la meu estància en el CEIP
Eleuterio Pérez de La Vall d’Uixó, realitzant el practicum II. Per aquest motiu,s’enfoca cap a la
modalitat de TFG professionalitzador, en concret a la creació d’un material didàctic innovador i útil
per a la Comunitat Educativa en general i per als alumnes i docents del Col·legi Eleuterio Pérez i
de la resta d’escoles de La Vall d’Uixó en particular.La idea és relacionar alguns aspectes dela
meua població, i treballar-los a primària,basant-me en la normativa i en les programacions i llibres
corresponents.El projecte es distribueix en 8 sessions en total, les 4 primeres al voltant de la ruta
urbana per la ciutat i les altres 5 sessions al voltant de la ruta per l’entorn natural.Al final del
desenvolupament de les sessions, plantege l’avaluació dels alumnes. Per a la ruta natural
s’elabora un Quadern de Camp.
El tipus d'aprenentatge que s’aplicaés un aprenentatge cooperatiu, on els alumnes treballen
en equip, descobreixen coses junts i s'ajuden els uns als altres. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess