La interculturalitat mitjançant l'educació musical. La cultura gitana i l'africana
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
La interculturalitat mitjançant l'educació musical. La cultura gitana i l'africanaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Peñalver Vilar, José María; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesDate
2018Publisher
Universitat Jaume IAbstract
El principal propòsit d’aquest treball de fi de grau és, reflectir la importància que té l'educació
musical a l'hora de dur a terme un aprenentatge intercultural, en aquest cas, cançons, ritmes,
instruments i danses ... [+]
El principal propòsit d’aquest treball de fi de grau és, reflectir la importància que té l'educació
musical a l'hora de dur a terme un aprenentatge intercultural, en aquest cas, cançons, ritmes,
instruments i danses d'ètnia africana i gitana, en els nens i nenes de 3r d'Educació Primària del
CEIP Castàlia. És per aquest motiu que, duré a terme aquesta proposta educativa en la
corresponent aula de música, mitjançant diverses activitats més pràctiques, on s'intenta apropar a
l'alumnat a la realitat del seu context, prioritzant aquestes dues cultures on una és més
significativa, i l’altra forma part de la minoria. Les activitats els ofereix l’oportunitat de mostrart-los
els diversos components que contenen aquests tipus de música, els diversos significats que
poden tenir, l'ús d'aquestes per a distints fins, les diferències, però sobre tot les similituds que
tenen entre elles, fent-los veure que, encara que no siguin les mateixes cultures, es troben unides
per un nexe tan important com és la música, i molts altres elements que resulten de gran
importància. Així mateix, amb la finalitat d’un aprenentatge de qualitat i intercultural, es tractaran al
mateix temps diversos temes transversals com són els valors que envolten a cada persona, com
el respecte, la llibertat, la solidaritat etc. Tot aquest procés, és durà a terme des d’una visió
pràctica deixant de costat l'escriptura d'aquesta i aspectes purament teòrics. [-]
The principal purpose of this final degree project is to reflect the importance of musical education
when it comes to intercultural learning, using in this case, songs, rhythms, instruments and dances
of African and ... [+]
The principal purpose of this final degree project is to reflect the importance of musical education
when it comes to intercultural learning, using in this case, songs, rhythms, instruments and dances
of African and Gypsy ethnic groups, in 3rd grade of Primary Education children of CEIP Castalia.
For this reason, I will carry out this educational proposal in the corresponding music classroom,
through various practical activities, with which we try to bring the students closer to the reality of
their context, prioritizing these two cultures where one is more significant and the other is part of
the minority. The activities bring them the opportunity to contemplate the diverse components that
this type of music contains, the various meanings it can have, the use of these for different
purposes, the differences, but above all the similarities which are among them, making them see
that even if they do not have the same cultures, they are united by a link as important as music at
the same time that other many elements that are of great importance. Likewise, for the purpose of
quality and intercultural learning, different cross-cutting themes will be dealt with, such as the
values that surround each person, like respect, freedom, solidarity, etc. All this process will be
carried out from a practical point of view, leaving behind the writing of this and purely theoretical
aspects. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Integració | interculturalitat | educació musical | aprenentatge cooperatiu | educació per a la pau | Integration | interculturality | musical education | cooperative learning | education for peace
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: