La música com a eina facilitadora en els processos d'ensenyança-aprenentatge
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
La música com a eina facilitadora en els processos d'ensenyança-aprenentatgeAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Vernia Carrasco, Ana M.; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball de final de grau del curs 2017/2018 corresponent a l'àrea Didàctica de
l'Expressió Musical té com a objectiu principal identificar en quina mesura utilitzen els
docents del CEIP Cervantes Dualde ... [+]
El present treball de final de grau del curs 2017/2018 corresponent a l'àrea Didàctica de
l'Expressió Musical té com a objectiu principal identificar en quina mesura utilitzen els
docents del CEIP Cervantes Dualde de Betxí la música com a eina facilitadora en els
processos d'ensenyança-aprenentatge a les seues aules.
Es realitza una investigació, mitjançant un qüestionari d'onze preguntes, on es determina
la formació musical dels docents, perquè utilitzen la música a les seues classes i si ho fan de
manera reflexiva o expressiva, quins creuen que són els beneficis que té la música i si disposen
de recursos musicals a les seues aules, entre altres.
En definitiva, es tracta de conèixer quina importància li donen a la música en les seues
classes i els motius pels quals hi ha docents que no ho fan, ja que la música és un art essencial
per a les persones.
Finalment, gràcies als resultats obtinguts, es va procedir a realitzar un díptic informatiu
per a futures xerrades sobre la música com a eina facilitadora en els processos d'E-A donant
així a conèixer els beneficis que aquesta comporta i quins poden ser els seus usos a l'aula. [-]
The following paper has been developed with the purpose of identifying how teachers use
music as a facilitating tool in the teaching-learning process in their classroom. This study is the
Final Degree Project of the ... [+]
The following paper has been developed with the purpose of identifying how teachers use
music as a facilitating tool in the teaching-learning process in their classroom. This study is the
Final Degree Project of the Didactic Area of the Musical Knowledge and it has been carried out
in the public school CEIP Cervantes Dualde in Betxí (Castellón) during the school year
2017/2018.
The investigation stage of the project consisted of an eleven-question test after which we tried
to determine the teachers’ knowledge in music, the purpose of the use of the music in their
sessions and whether they decide to use music in a reflexive or expressive way. The test also tried
to figure out which are the benefits of the music and whether they have musical resources in the
classroom, among other topics.
Basically, the goal is to get to know what is the importance of the music in the class and the
reasons why there are teachers who don’t give importance enough to the music, because music is
essential for people.
Finally, thanks to the results obtained, we continued creating an informative brochure for
future talks about music as an enabling tool to facilitate the processes of teaching-learning. By
doing this we show the benefits of the music and its possible uses in the class. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: