Intervenció en el procés maduratiu motriu del dibuix en la infància
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Intervenció en el procés maduratiu motriu del dibuix en la infànciaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Lozano Nomdedeu, Francisco Alejandro; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball de final de grau presenta, mitjançant dos ferramentes consolidades adaptades,
un mètode per a extraure informació relacionada amb el grau de maduració de xiquets de primària
referent al dibuix.
... [+]
El present treball de final de grau presenta, mitjançant dos ferramentes consolidades adaptades,
un mètode per a extraure informació relacionada amb el grau de maduració de xiquets de primària
referent al dibuix.
Inclou una mostra avaluada de comparació de 24 infants de dos grups de 5é de primària en els
que es posa a prova l’aplicació d’una sèrie de pautes de millora per a la observació capacitada
d’objectes, en la que s’inclou la interpretació, interiorització i representació d’aquests en un dibuix
d’un objecte animat i un altre inanimat.
S’avalua, en primer lloc, el nivell grafo-motriu de cada infant de manera individual amb un test de
maduresa grafo-motriu (TGM) de 8 figures per nivells per a establir el nivell d’inici.
Posteriorment el grup de control dibuixa l’objecte animat (un peluix d’un lleopard) i l’inanimat (un
radiocasette) sense cap ajuda ni influència, mentre que el grup experimental rep pautes per a
millorar la observació capacitada en la representació dels dos objectes.
Les conclusions extretes donen a conèixer relacions entre el nivell grafo-motriu i el de
representació i millora del dibuix dels objectes, la influència de les pautes de millora de
l’observació, les dificultats concretes dels infants en alguns tipus de representació, grau
d’influència de les pautes de millora de l’observació segons el tipus d’objecte (animat o inanimat),
la facilitat de representació que ja tenen sense pautes segons el tipus d’objecte i la diferenciació
de nivells segons l’objecte i el sexe de l’individu avaluat. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess