Investigació-acció vers la inclusió en Educació Física
Impacto
Scholar |
Otros documentos de la autoría: Montañés Pascual, Vicente José; Rodrigo Cervera, Alejandro
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Investigació-acció vers la inclusió en Educació FísicaTutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Chiva Bartoll, Òscar; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesFecha de publicación
2018Editor
Universitat Jaume IResumen
La inclusió adient de l'alumnat durant les classes d'Educació Física és un assumpte encara en
desenvolupament. Se sap que són molts els reptes i variables que influeixen en el seu èxit. El present
treball aborda un ... [+]
La inclusió adient de l'alumnat durant les classes d'Educació Física és un assumpte encara en
desenvolupament. Se sap que són molts els reptes i variables que influeixen en el seu èxit. El present
treball aborda un cas real i pretén oferir una eina didàctica per a tractar d'augmentar la inclusió en
aquesta àrea educativa. Detectada una manca de les interrelacions socials en un grup-classe, la
investigació se centra en els efectes que aconsegueixen les activitats físiques cooperatives vers la
inclusió de tres escolars d'ètnia gitana amb la resta d'alumnes. En primer lloc, un marc teòric ens
aproxima a la metodologia de la investigació-acció i al concepte d'inclusió. A continuació s'ofereix una
anàlisi del grau d'inclusió dels estudiants mitjançant diverses tècniques com ara el diari d'anotacions,
entrevistes amb el professorat implicat i sociogrames a l'alumnat. Finalment, es realitza un estudi
comparatiu de l'abans i del després d'aplicar-les i tot sembla indicar que afavoreixen el nivell d'inclusió [-]
The adequate inclusion of students during Physical Education classes is an issue still under
development. It is known that there are many challenges and variables that influence its success. The
present work addresses ... [+]
The adequate inclusion of students during Physical Education classes is an issue still under
development. It is known that there are many challenges and variables that influence its success. The
present work addresses a real case and aims to offer a didactic tool to try to increase inclusion in this
educational area. Once the lack of social interrelationships is detected in a group-class, the research
focuses on the effects achieved by cooperative physical activities and the inclusion of three gypsy
children with the rest of the students. First, a theoretical framework brings us closer to the methodology
of action research and the concept of inclusion. Then, we analyse the inclusion rate of students through
various techniques such as journal entries, interviews with the teachers involved and sociograms to
students. Finally, a comparative study about what happens before the techniques applied and what
happens after applying them afterwards is carried out and everything seems to indicate that they
improve the level of inclusion. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess