Information and communication technologies for students with special needs
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/107304
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Information and communication technologies for students with special needsAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Renau Renau, María Luisa; Jaume I. Departament d'Estudis AnglesosData de publicació
2018-06-07Editor
Universitat Jaume IResum
Currently, teachers should deal with a large variety of students since not all of them present the same level of learning. A significant percentage of students suffer from any disability which limits their learning ... [+]
Currently, teachers should deal with a large variety of students since not all of them present the same level of learning. A significant percentage of students suffer from any disability which limits their learning capacity. From years back, a great part of the new technologies has evolved for facilitating not only their daily life but also their education and process of learning. The aim of this paper is to describe not only the different language characteristics present in dyslexic, autistic and visually impaired children but also their differences in their learning process and how new technologies can help those children. [-]
Actualmente, los profesores se enfrentan a una gran variedad de estudiantes ya que no todos presentan el mismo nivel de aprendizaje. Un porcentaje significativo de estudiantes sufre una discapacidad que limita su ... [+]
Actualmente, los profesores se enfrentan a una gran variedad de estudiantes ya que no todos presentan el mismo nivel de aprendizaje. Un porcentaje significativo de estudiantes sufre una discapacidad que limita su aprendizaje. Desde hace años, una gran parte de las nuevas tecnologías se encarga de facilitar no solo su vida diaria sino también su educación y proceso de aprendizaje. El objetivo de este estudio es describir las diferentes características que presentan los niños disléxicos, autistas o discapacitados visuales en su lenguaje y cómo las nuevas tecnologías ayudan a estos niños. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Estudis Anglesos. Codi: EA0938. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Apareix a les col.leccions
- Grau en Estudis Anglesos [351]