Educació en valors: projecte contra la violència de gènere en edats primerenques
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Educació en valors: projecte contra la violència de gènere en edats primerenquesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Cabedo-Mas, Alberto; Universitat Jaume I. Departament d'Educació i Didàctiques EspecífiquesData de publicació
2018Editor
Universitat Jaume IResum
El racisme, l’assejament escolar i la igualtat de gènere son els principals problemes d’una societat
encara en construcció. Temes que deuen ser tractats en l’educació infantil i primària on els valors
de respecte, ... [+]
El racisme, l’assejament escolar i la igualtat de gènere son els principals problemes d’una societat
encara en construcció. Temes que deuen ser tractats en l’educació infantil i primària on els valors
de respecte, igualtat i solidaritat, deurien ser estendards de l’educació dels nens i nenes d’edats
primerenques. Per aquest motiu s’estableix la necessitat d’actuar front aquestos problemes, on es
pretén construir una comunitat educativa crítica amb la realitat que ens envolta. Acció necessària
per la gran diversitat que se’ns presenta en les aules d’educació primària i en una societat plural.
El TFG a portar a terme tractarà més en concret la violència de gènere. Pel que com es veurà més
endavant es realitzaran una sèrie d’activitats en primer curs d’educació primària per a la prevenció
de la mateixa. Així mateix, per construir el projecte s’utilitza l’assignatura de Llengua Valenciana
en la que es pretén fomentar la utilització de la mateixa entre els xiquets i xiquetes de classe, per
donar major protagonisme a la llengua que representa a bona part de la nostra comunitat, però
que en molts casos es poc utilitzada pels alumnes durant el seu temps d’oci. A més aquesta ens
dona l’oportunitat de tractar la literatura infantil i juvenil, el que ens pot ajudar a tractar d’una
manera més entretinguda els continguts a través d’històries, les quals son una gran aportació per
a l’aprenentatge d'aquests coneixements, doncs el missatge d’un llibre va més enllà de la paraula
escrita i desperta inquietuds i estimula l’acció, el diàleg i la reflexió personal (Garralón, 2006).
D’altra banda es fa útil l’assignatura de música per portar a terme el treball esmentat, doncs
generalment la utilització de la cançó facilita la memorització i la motivació (Toscano i Fonseca
2012) en l’educació de l’alumnat, el que ens pot servir com arma de doble tall per a la tasca
d’ensenyança/ aprenentatge. [-]
Racism, school welfare and gender equality are the main problems of a society which is still under
construction. These issues must be addressed in primary and secondary education because the
values of respect, ... [+]
Racism, school welfare and gender equality are the main problems of a society which is still under
construction. These issues must be addressed in primary and secondary education because the
values of respect, equality and solidarity should be educational standards for children of early
ages. That’s the reason why we have to talk about these problems and they have to be treated, in
order to build a critical educational community taking into account the reality surrounding us. This
action is needed due to the diversity presented in the classrooms of primary education and in the
plural society.
The TFG to be carried out will deal more specifically with gender violence. So, as it will be seen
later, a series of activities will be implemented to prevent this topic. Likewise, to carry out the
project it will be used the Valencian Language subject because is intended to promote its use
among children, to give greater prominence to the language that represents a great part of our
community, although in many cases it is rarely used by students during their leisure time; in
addition, it gives us the opportunity to deal with children's literature and youth literature, which can help us to treat content through stories more entertaining, which is a great contribution to the
learning of children, because the message contained in a book goes beyond the written word and it
raise concerns and stimulates action, dialogue and personal reflection (Garralón, 2006). Apart from
that, the subject of music is used to carry out the aforementioned work, because the use of the
song generally facilitates memorization and motivation (Toscano and Fonseca 2012) in the
education of students, which It can serve as a double-edged weapon for the teaching / learning
task. [-]
Paraules clau / Matèries
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | Violència de gènere | música | valencià | igualtat de gènere | valors | educació primària | Gender violence | music | Valencian | gender equality | values | primary education
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2017/2018
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
Bajo Licencia CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: