Samaruc Digital: construint un món transmèdia
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/99887
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Samaruc Digital: construint un món transmèdiaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Galán Cubillo, Esteban; Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la ComunicacióFecha de publicación
2018-06-05Editor
Universitat Jaume IResumen
Noves formes de comunicació estàn emergent a causa de la gran convergència dels mitjans. Cada vegada és més comú sentir parlar de transmèdia, cross-mèdia o multiplataforma, són els termes de moda. Incidint en aquests ... [+]
Noves formes de comunicació estàn emergent a causa de la gran convergència dels mitjans. Cada vegada és més comú sentir parlar de transmèdia, cross-mèdia o multiplataforma, són els termes de moda. Incidint en aquests nous models, i més concretament en el transmèdia, s’analitzaran bibliogràficament per tal d’extraure les rutines operatives necessàries per a la implementació d’estratègies transmèdia. La ràpida instauració de les noves tecnologies i el canvi generacional dona com a resultat uns usuaris quasi experts en món de la
audiovisuals. A més, la participació i co-creació dels usuaris és un altre factor a tindre en conter, ja que en aquest nou model de comunicació ells també volen formar part.
Així doncs, la finalitat d’aquest treball fi de grau (TFG) és estudiar quins són els requisits per a ser un producte transmèdia. Observant un projecte nascut fa relativament fa poc, Samaruc Digital, que va començar el seu camí amb un portal web i publicant en les xarxes socials, això si crea’n tot tipus de continguts reportatges visuals, notícies, vídeos, etc. Actualment ja ha començat el seu camí a la ràdio i en breus començarà a emetre conjuntament amb À PUNT, la nova ràdio televisió valenciana. [-]
New communication ways are emerging due to the different media convergence. It is now usual to hear about transmedia, crossmedia and multiplatform, they are trending terms. Regarding this news models, transmedia in ... [+]
New communication ways are emerging due to the different media convergence. It is now usual to hear about transmedia, crossmedia and multiplatform, they are trending terms. Regarding this news models, transmedia in particular will be bibliographically analized with the intent of extracting the operative routines required for implementing transmedia strategies. The fast settlement of new technologies and the generational leap leads to users that can be considered almost experts in the communication world. Now they are them who decide when, how, and where to consume media products. Cooperative content creation by the users is another factor to take into account, since they are also part of this new model.
Therefore, the intent of this EOD Project is to study which are the requirements a product needs to match to be considered transmedia. Such task will be done reviewing a project that was created relatively soon, Samaruc Digital, that started its way with a web portal and social media, creating different type of content such as documentaries, news, videos… Nowadays it has started its way towards the radio, and it will soon start transmiting along À PUNT, the new Valencian radio and TV channel. [-]
Palabras clave / Materias
Grau en Comunicació Audiovisual | Grado en Comunicación Audiovisual | Bachelor's Degree in Audiovisual Communication | transmèdia | cross-mèdia | multiplataforma | periodisme | À PUNT | comunicació transmèdia | narratives transmèdia | transmedia | crossmedia | multiplatform | journalism | ÀPUNT | transmedia communication | transmedia narratives
Descripción
Treball Final de Grau en Comunicació Audiovisual. Codi: CA0932. Curs acadèmic: 2017-2018
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autoría o Palabra clave.
-
Aproximación al documental interactivo como formato nativo transmedia
Gifreu-Castells, Arnau; Sánchez Castillo, Sebastián; GALAN, Esteban Universidad de Alcalá (2019)Este trabajo caracteriza al documental interactivo como un formato audiovisual nativo transmedia. Esta forma de expresión narrativa particular a menudo aglutina y concentra los diferentes medios, formatos y plataformas ... -
Reinvención del periodismo en el ecosistema digital y narrativas transmedia
Peñafiel Sáiz, Carmen AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2016)El periodismo actual explora a nivel internacional nuevas fórmulas en la elaboración de la información a través de narrativas transmedia y de dispositivos móviles, donde la comunicación multimedia e hipertextual se enriquece ... -
Marketing transmedia: análisis del ecosistema narrativo de la campaña publicitaria Leyes de la amistad de Pilsen Callao
Atarama-Rojas, Tomás; Castaneda, Lucia; Frías-Oliva, Luis AdComunica, Asociación para el desarrollo de la comunicación (2017)Hoy en día, gracias a la convergencia de medios, la publicidad puede utilizar en sus campañas estrategias que combinen los medios tradicionales con los digitales, que incorporen distintas plataformas y que involucren la ...