Periodismo cultural y emprendiemiento en el ámbito local
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/97622
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Periodismo cultural y emprendiemiento en el ámbito localAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Casero Ripollés, Andreu; Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la ComunicacióDate
2017-07-10Publisher
Universitat Jaume IAbstract
The journalistic sector has suffered a crisis, the profession finds itself in a
setting of self-definition. E
ntrepreneurship
emerges then as an alternative and
independent business model for the traditional press ... [+]
The journalistic sector has suffered a crisis, the profession finds itself in a
setting of self-definition. E
ntrepreneurship
emerges then as an alternative and
independent business model for the traditional press sector, where journalists
run their own media. The main aim of this project is to study cultural journalism
from the perspective of
entrepreneurship
. To
do this, a method of analysis
based on quantitative content will be used at two levels, the first one being of a
general nature and the second one focusing on the cultural entrepreneurs
offering local or proximity coverage, this enabling us to identify th
e main
journalistic genres related to cultural information treatment and its relation with
the local sphere. Results reveal a cultural journalism of proximity linked to the
hybridization of journalistic genres and close to the present through the use of
in
formative genres. Within the framework of a changing and constantly evolving
scenario, the
entrepreneurship
cultural local journalism establishes its own
narrative bases with future prospects. [-]
Tras la crisis del sector periodístico, la profesión se encuentra en un escenario
de autodefinición. El emprendimiento surge como un modelo de negocio
alternativo e independiente
al sector de ... [+]
Tras la crisis del sector periodístico, la profesión se encuentra en un escenario
de autodefinición. El emprendimiento surge como un modelo de negocio
alternativo e independiente
al sector de la prensa tradicional, en el que los
periodistas dirigen sus propios medios. El objetivo de este trabajo es estudiar el
periodismo cultural desde la perspectiva del emprendimiento, mediante el
método de análisis de contenido cuantitativo a dos niveles. El primero de ellos,
de carácter general y el segundo, centrado en aquellos medios emprendores
culturales que ofrecen una cobertura local o de proximidad, con el fin de
identificar cuáles son los géneros periodísticos predominantes para el
tratamiento de la información cultural y su relación con la esfera local. Los
resultados evidencian un periodismo cultural de proximidad ligado a la
hibridación de los géneros periodísticos y próximo a la actualidad mediante el
uso de géneros informativos. El periodismo emprendedor cultural de
proximidad establece sus propias bases narrativas con perspectivas de futuro
en un escenario cambiante y en constante evolución. [-]
Subject
Description
Treball Final de Grau en Periodisme. Codi: PE0932. Curs: 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
This item appears in the folowing collection(s)
- Grau en Periodisme [585]