Millorem la nostra expressió oral en valencià
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Millorem la nostra expressió oral en valenciàAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Zorrilla Silvestre, Lorena; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017Editor
Universitat Jaume IResumen
L’expressió oral es el conjunt de tècniques que determinen les pautes generals que hi
han que seguir-se per a comunicar-se oralment amb efectivitat, es dir, es la forma de
expressar sense barreres el que es pensa. ... [+]
L’expressió oral es el conjunt de tècniques que determinen les pautes generals que hi
han que seguir-se per a comunicar-se oralment amb efectivitat, es dir, es la forma de
expressar sense barreres el que es pensa. Aquest terme es molt important, ja que
gracies a ell, podem establir una conversa en altres persones i expressar els nostres
sentiments, pensaments i millorar el nostre entorn social.
Aquest projecte s’ha ficat en pràctica al col·legi C.E.I.P Santa Àgueda, on la gran part
dels nens i les nenes de 5 anys parlen malament el valencià o directament no el
parlen.
Amb l’objectiu de millorar el seu vocabulari en valencià, s´ha elaborat un projecte que
consta de 6 sessions amb diferents activitats didàctiques on es treballa l’expressió oral
com a mètode d’aprenentatge del valencià.
Durant les primeres sessions es fan activitats orals de reconèixer paraules en valencià
i aprendre el seu significat. La segona setmana es treballa la creació de frases en
Valencià i per a acabar, es fan activitats on tinguin converses orals i espontànies.
Les activitats s’han avaluat mitjançant dues taules de registre que es passaran al
principi i al final de la intervenció per tal de comprovar l’èxit o el fracàs del projecte. La
primera taula de registre es individual i està dirigida als alumnes, la segona, la
contesta la docent de forma oral amb la finalitat de comprovar si els objectius marcats
s´han aconseguit.
Els resultats obtinguts han sigut molt positius, ja que quasi tots els alumnes han
augmentat el seu vocabulari en valencià i els resultats dels percentatges dels objectius
marcats de abans de la intervenció i de després han sigut molt mes elevats.
En conclusió, el nivell dels alumnes ha augmentat gracies a aquestes sessions que
s´han ficat en marxa i han sigut molt positives. [-]
Oral expression is a set of techniques that define general guidelines to get a good oral
communication. Thus, it is the way to say what is thought. This term is very important
because we can set up a conversation ... [+]
Oral expression is a set of techniques that define general guidelines to get a good oral
communication. Thus, it is the way to say what is thought. This term is very important
because we can set up a conversation with other people, and express our feelings,
thoughts and improve our social life.
This project has been done at the C.E.I.P. Santa Àgueda School. There, the majority of
five-year-old children don’t know speak Valencian or they do it badly.
The aim of this project is improve students’ Valencian vocabulary. This project consists
of six sessions with different didactic activities. We work with oral expression as a
Valencian learning method.
During the first sessions, children do oral activities and they will recognize Valencian
words and will learn their meanings. The second week, children will learn to build
Valencian sentences. Finally, they do activities which they will have conversations in
Valencian.
Activities have been evaluated using two tables. The tables will be given at the
beginning and at the end of the activities. So, the success or failure of the project will
be verified. The first table is for the children and it is individual. The second table will be
answered by the teacher. The teacher will do it speaking, in order to check if the
objectives have been achieved.
The results obtained were positive because many students have improved their
valencian vocabulary. The percentages of the initial objectives and the final objectives
were very high.
In conclusion, the students’ level has increased due to the sessions that have been
carried out. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017.
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess