“Estratègies per a modificar la conducta disruptiva en l'aula d'Educació Infantil"
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
“Estratègies per a modificar la conducta disruptiva en l'aula d'Educació Infantil"Autoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Agut Betoret, Francesc; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2017Editor
Universitat Jaume IResumen
En el present Treball de Fi de Grau (TFG) tractarem d’abordar els aspectes més
rellevants relacionats amb els xiquets/es d’Educació Infantil que presenten comportaments
disruptius fora i dins de l’aula.
Aquest ... [+]
En el present Treball de Fi de Grau (TFG) tractarem d’abordar els aspectes més
rellevants relacionats amb els xiquets/es d’Educació Infantil que presenten comportaments
disruptius fora i dins de l’aula.
Aquest treball té com a primordial objectiu intervenir d’una manera eficaç davant el
maneig de la disrupció en una aula d’educació Infantil 5 anys d’un centre públic. Utilitzant
diverses tècniques i estratègies: tècnica de la tortuga, per canalitzar la ira davant situacions
conflictives; Software classdojo, per modificar els comportaments inadequats i l’estratègia
de resolució de conflictes, per a treballar els confrontaments a l’hora de fer la fila.
Per poder aconseguir això, s’ha realitzat prèviament, una avaluació inicial
mitjançant l’observació directa tant fora com dins de l’aula, es va realitzar sense cap tipus
d’influència externa i així es van recollir els aspectes negatius de les conductes que es
donaven. A més, en aquesta avaluació inicial es va utilitzar un registre de la mestra.
A partir d’ací vam començar a estimar la situació del grup-classe mitjançant les
dades resultants de l’observació, les quals ens van ajudar a determinar la metodologia de
treball, basada en tot moment en una sèrie de principis d’intervenció educativa centrantnos
en el grup-classe, tenint en compte el principi d’inclusió. Per a poder donar respostes
aquesta intervenció vam plantejar les següents activitats: “ens controlem” (conte de la
tortuga); software classdojo; (consignes positives i negatives) i “l’últim de la fila”
(trencaclosques).
Els resultats han sigut molt satisfactoris i positius analitzant una disminució de les
conductes disruptives, de tal forma que es va establir un millor clima de l’aula, reflectit en la
taula de resultats d’observació inicial i final i en la taula del resum grupal dels alumnes. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess