Projecte ABP: Muntem les nostres aules
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
Projecte ABP: Muntem les nostres aulesAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Meseguer Costa, Sergio; Universitat Jaume I. Departament de Ciències Agràries i del Medi NaturalData de publicació
2017Editor
Universitat Jaume IResum
Aquest treball final de màster, correspon a la modalitat d’elaboració de materials didàctics
que es poden implementar en els mòduls professionals de Muntatge i Manteniment
d’Equips i Sistemes Operatius Monoestació ... [+]
Aquest treball final de màster, correspon a la modalitat d’elaboració de materials didàctics
que es poden implementar en els mòduls professionals de Muntatge i Manteniment
d’Equips i Sistemes Operatius Monoestació de primer curs del cicle formatiu de grau
mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes.
El punt de partida d’aquests materials és una reunió amb el departament d’informàtica del
centre on he estat realitzant el pràcticum, l’IES Jaume I de Borriana. Aquest centre es
troba immers en una transformació metodològica, fent que l’Aprenentatge Basat en
Projectes (ABP) estiga implantat al 100% a 1r
d’ESO per al proper curs. Amb aquesta
idea i aquest context, el centre ha posat a disposició del professorat durant aquest curs
una formació gratuïta sobre aquesta metodologia d’inscripció voluntària. Diversos
membres del departament d’informàtica han assistit regularment a aquesta formació i han
mostrat el seu interès en implantar aquesta metodologia en algun dels cicles formatius
d’informàtica que ofereix el centre.
Partint d’aquest interès del departament, i atès que la meva tutora del pràcticum és la cap
del departament d’informàtica, mostro la meva voluntat de realitzar una proposta de
projecte mitjançant la metodologia d’ABP per ambdós mòduls professionals esmentats
anteriorment. Per aquesta raó, realitzo una reunió amb el professorat dels mòduls
professionals implicats per realitzar un anàlisis de necessitats. D’aquesta reunió extrec la
necessitat real d’adequació de les aules d’informàtica pel proper curs i la més que notable
relació que això té amb els continguts d’ambdós mòduls professionals.
Durant la creació dels materials didàctics que presento en aquest treball m’he trobat amb
dificultats a l’hora de seguir l’estructura original d’un projecte d’ABP com, per exemple,
que partim d’un problema i no d’una pregunta guia. És per això que podria dir que el
projecte que presento realment és una adaptació d’aquesta metodologia per l’àmbit de
cicles formatius i que només utilitza parcialment les característiques d’un projecte d’ABP.
Al llarg d’aquest treball explico fins a quin punt he utilitzat la metodologia d’Aprenentatge
Basat en Projectes i la d’Aprenentatge Basat en Problemes en l’elaboració del projecte.
També exposo tots els continguts dels mòduls professionals que tenen relació amb el
projecte proposat així com els resultats d’aprenentatge i el criteris d’avaluació associats a
aquests. Finalment, faig una explicació detallada de cada activitat que haurà de realitzar
l’alumnat i exposo les conclusions del treball motivades per l’assoliment dels objectius
proposats. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi.: SAP129. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
Licencia CC-BY-NC-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: