Aprenentatge cooperatiu en classe de Tecnologia
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Aprenentatge cooperatiu en classe de TecnologiaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Canales Leiva, Joaquim; Universitat Jaume I. Departament d'Enginyeria Mecànica i ConstruccióData de publicació
2017-07-20Editor
Universitat Jaume IResum
El present Treball Final de Màster pertany a la modalitat de millora educativa
dins del Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i
Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, ... [+]
El present Treball Final de Màster pertany a la modalitat de millora educativa
dins del Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundària Obligatòria i
Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, d’acord amb la
normativa de TFM de la Universitat Jaume I. Dins de l’especialitat de Tecnologia
i Informàtica, es pretén investigar sobre la docència lligada al Pràcticum seguint
la metodologia de la investigació-acció.
El treball es desenvolupa durant el pràcticum del Màster que ens ocupa en
l’Institut d’Educació Secundària Vila-Roja d’Almassora, en concret, en
l’assignatura de Tecnologia amb l’alumnat de diferents grups de 2n de l’ESO.
L’objectiu del projecte ha sigut millorar el rendiment acadèmic de l’alumnat,
pel que fa a la competència científica, atenent els diferents ritmes d’aprenentatge
i combatent la desmotivació dins de l’aula.
En primer lloc, s’ha identificat l’àrea de millora durant el període d’observació,
s’ha fet una recerca bibliogràfica per trobar respostes i s’ha definit una proposta
d’actuació per implantar-la durant el segon període de pràcticum.
L’estratègia utilitzada ha consistit en establir en les classes una metodologia
d’aprenentatge cooperatiu amb diferents actuacions i tècniques didàctiques. Esta
acció s’ha observat mitjançant diferents tècniques, estratègies i punts de vista
com ara són qüestionaris, un diari reflexiu, notes oficials o entrevistes informals
per, finalment, fer un anàlisi de les dades recollides que mostren evidències de
canvi.
Com a últim pas, totes estes dades han promogut la reflexió sobre els
resultats assolits per fer noves propostes i, d’aquesta manera, començar de nou
el cicle de la investigació-acció.
Per concloure, direm que l’acció ha millorat el rendiment acadèmic en la
competència científica, ha afavorit l’atenció als diferents ritmes d’aprenentatge
de l’alumnat però no ha aconseguit millorar les conductes disruptives dins l’aula. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | aprenentatge cooperatiu | tècniques cooperatives | rendiment acadèmic | conductes disruptives
Descripció
Treball final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP129. Curs acadèmic 2016-2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess