Avaluació de la competència emocional a través d’una app en un nen amb trastorn de l’espectre autista (nivell 1)
View/ Open
Impact
Scholar |
Other documents of the author: Benedito Sánchez, Irene; Soria-Izquierdo, Eloy; Andrés-Roqueta, Clara
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/172562
REVISTESMetadata
Title
Avaluació de la competència emocional a través d’una app en un nen amb trastorn de l’espectre autista (nivell 1)Date
2015Publisher
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Bibliographic citation
BENEDITO SÁNCHEZ, Irene; SORIA IZQUIERDO, Eloy; ANDRÉS-ROQUETA, Clara. Avaluació de la competència emocional a través d’una app en un nen amb trastorn de l’espectre autista (nivell 1). Fòrum de recerca, 2015, núm. 20, p. 431-443.Type
info:eu-repo/semantics/articleSubject
Abstract
Els nens i nenes amb trastorns de l’espectre autista (TEA) demostren
dificultats en l’àrea de competència emocional en diversos components
més enllà del reconeixement d’expressions facials. Existeixen distintes
eines ... [+]
Els nens i nenes amb trastorns de l’espectre autista (TEA) demostren
dificultats en l’àrea de competència emocional en diversos components
més enllà del reconeixement d’expressions facials. Existeixen distintes
eines (analògiques i digitals) per a avaluar les habilitats emocionals dels
nens amb TEA, però la major part avaluen aspectes parcials d’aquesta
competència.
Per tant, en el present estudi es pretén administrar de manera pilot
l’aplicació mòbil (app) EMOCIONATEST per a avaluar la competència
emocional per a nens i nenes de 3 a 12 anys en un nen amb TEA nivell 1
de 12 anys, i comparar-la amb la d’un nen sense TEA de la mateixa edat,
per detectar possibles diferències en l’execució i decidir les millores
escaients per a la ferramenta. L’app té 5 nivells de dificultat basats en les
fites evolutives del desenvolupament emocional típic en l’edat infantil:
reconeixement d’expressions facials; construcció d’expressions facials;
identificació d’emocions a partir de situacions comuns; reconeixement
d’emocions basades en experiències cognitives; reconeixement
d’emocions ocultes. Aquesta app es trobava en fase experimental i ha
estat dissenyada per investigadors de la Universitat Jaume I de Castelló
(UJI).
Després d’avaluar els dos nens amb l’app, s’han trobat diferències pel
que fa a la resolució correcta de cada nivell, i s’ha vist que té més
dificultat per a resoldre els ítems en general el nen diagnosticat amb TEA.
Es conclou que la ferramenta presentada permet avaluar la competència
emocional en nens i nenes d’edat escolar i també establir diferències
entre nens i nenes amb dificultats. Així mateix, s’aprecien distintes
millores que cal realitzar en l’aplicació en fase experimental, de cara a
obtenir la versió final. Les millores en l’app i la validació d’aquesta en
població amb i sense problemes permetran oferir a la comunitat
psicoeducativa una ferramenta útil i motivadora que serà interessant per
als professionals que treballen amb aquesta població. [-]
Description
XX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2015)
Is part of
Fòrum de recerca, 2015, núm. 20Rights
info:eu-repo/semantics/openAccess