Treballar per projectes com a proposta alternativa als llibres de text
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Treballar per projectes com a proposta alternativa als llibres de textAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Ferrer Ripollés, María Montserrat; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-07-12Editor
Universitat Jaume IResumen
Tradicionalment l’aprenentatge de les llengües s’ha centrat en la competència lingüística i ha
emprat com a instrument del procés d’ensenyament-aprenentatge el llibre de text. Aquest model
d’aprenentatge ha quedat ... [+]
Tradicionalment l’aprenentatge de les llengües s’ha centrat en la competència lingüística i ha
emprat com a instrument del procés d’ensenyament-aprenentatge el llibre de text. Aquest model
d’aprenentatge ha quedat desfasat perquè deixa de banda la competència comunicativa ja que
l’alumnat aprèn i coneix el codi lingüístic però no l’usa. Es tracta, doncs, de canviar l’instrument i
innovar per tal que l’alumnat aprenga a comunicar-se d’una manera efectiva. Són molts els autors
a favor d’una nova metodologia que consisteix en l’aprenentatge mitjançant projectes de treball on
la llengua s’aprén des del moment en què es té clar que ha d’haver-hi un procés amb una
producció final com a objectiu. Amb aquests projectes, l’aprenentatge de l’alumnat passa de ser
passiu a convertir-se en participatiu i cooperatiu. Per tant, la proposta que plantegem és
abandonar aquest model teòric amb què es treballa des de ja fa molts anys i canviar-lo per un nou
model que afavorisca i avance en la competència comunicativa dels nostres alumnes.
Per poder treballar per projectes haurem de saber què són, per què es caracteritzen i quines són
les pautes que haurem de seguir per engegar-los amb la finalitat d’obtindre uns resultats finals
òptims. L’objectiu d’aquest treball és donar resposta a les preguntes anteriors i posar-ne un
exemple pràctic i és per això que en l’annex podrem consultar una seqüència didàctica sobre un
tipus de text (la notícia), alternativa als llibres de text, que ens pot servir de model per a realitzar
diferents projectes. Observarem com es pot aprendre llengua d’una manera participativa, a través
de la realització d’activitats específiques les quals ajudaran els alumnes a construir el seu
coneixement lingüístic-comunicatiu, i no aprendre llengua d’una manera teòrica com porta fent-se
tota la vida. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess