La percepció del professorat al voltat de l’educació inclusiva
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
La percepció del professorat al voltat de l’educació inclusivaAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
García Castellar, Rosa; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaDate
2017-11-13Publisher
Universitat Jaume IAbstract
En aquest Treball de Final de Grau (TFG), he realitzat una investigació sobre les diferents
percepcions, actituds i estratègies empleades pels docents als centres escolars, mitjançant una
metodologia quantitativa, ... [+]
En aquest Treball de Final de Grau (TFG), he realitzat una investigació sobre les diferents
percepcions, actituds i estratègies empleades pels docents als centres escolars, mitjançant una
metodologia quantitativa, a traves d’un Qüestionari basat en Chiner (2011).
La inclusió educativa és un tema de gran rellevància en l'actualitat a causa de la diversitat
d'alumnes que s'han incorporat als centres educatius ordinaris en els últims anys. Açò ha suposat
no solament canvis metodològics i curriculars sinó un canvi d'actituds per part del professorat.
En tot procés de comunicació hi ha un emissor, un receptor i un missatge, d’acord amb açò resulta
impossible entendre actualment que un mateix missatge puga aplegar a tots els receptors de la
mateixa manera. L’objectiu d'aquest treball es centra en avaluar les actituds dels docents cap a la
inclusió i les estratègies que utilitzen en el procés d'ensenyament-aprenentatge, així com saber com
influeix en les actituds i estratègies les variables sociodemogràfiques (Gènere, Nivell de formació i
Especialitat que s’imparteix la docència). Els resultats obtinguts indiquen que les professores tenen
una actitud mes positiva de cara una escola inclusiva. També l’especialitat en la que el docent
exerceix la docència es una indicador de millor percepció cap a la Inclusió. A més podem destacar
que a millor nivell formatiu mes coneixements i millor actitud cap un millor treball inclusiu. Per últim
destacar que tots els docents son menys partidaris d’utilitzar unes estratègies d’agrupament. Aquest
treball permet identificar les variables més importants de cara a planificar programes de millora
inclusiva a la comunitat educativa. [-]
In this End of Degree Project (TFG), I have carried out an investigation into the different perceptions,
attitudes and strategies used by teachers in schools, through a quantitative methodology, through a
Questionnaire ... [+]
In this End of Degree Project (TFG), I have carried out an investigation into the different perceptions,
attitudes and strategies used by teachers in schools, through a quantitative methodology, through a
Questionnaire based on Chiner (2011).
Educational inclusion is a topic of great relevance today due to the diversity of students that have
been incorporated into regular educational centers in recent years. This has meant not only
methodological and curricular changes but a change in attitudes on the part of the teaching staff.
In every communication process there is an issuer, a receiver and a message, according to this it is
impossible to understand now that the same message can reach all recipients in the same way. The
objective of this work is to evaluate the attitudes of teachers towards inclusion and the strategies they use in the teaching-learning process, as well as knowing how sociodemographic variables
influence the attitudes and strategies (Gender, Level of training and Specialty that teaches teaching). [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d' Educació Primària | Grado en Maestro o Maestra de Educación Primaria | Bachelor's Degree in Primary Education | educació inclusiva | ANEAE | actituds | estratègies | inclusió | docents | metodologia quantitativa | inclusive education | attitudes | strategies | inclusion | teachers | quantitative methodology
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess