Guia didàctica sobre els oficis de la mar al Grau, per a l'alumnat d'Educació Infantil
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
Guia didàctica sobre els oficis de la mar al Grau, per a l'alumnat d'Educació InfantilAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Gil Noé, José Vicente; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017Editor
Universitat Jaume IResumen
Com afirmen alguns autors, l'ensenyament de la història i la cultura en educació infantil no té
el renom ni la importància necessària. Aquesta decadència la podem veure en el currículum i per
conseqüència en l'aula; ... [+]
Com afirmen alguns autors, l'ensenyament de la història i la cultura en educació infantil no té
el renom ni la importància necessària. Aquesta decadència la podem veure en el currículum i per
conseqüència en l'aula; ja que no hi ha cap apartat que detalle si s'ha de realitzar i com fer-ho.
Per aquesta raó, trobem diferència d'opinions tant d'autors com mestres sobre la importància
d'introduir aquesta temàtica a l'aula. Alguns pensen que és necessària la seua ensenyança, però
en canvi hi ha d'altres que no troben que siga un tema per tractar en nens tan petits. En aquest
treball, m'he basat en l'àmplia història i contingut cultural que conté el barri marítim de Castelló;
més concretament sobre els oficis de la mar al grau de Castelló. La creació d'aquesta guia
didàctica, té l'objectiu principal que els nens arriben a conéixer els diferents oficis de la mar al grau.
A més, també pretenc que s'assabenten de tota la història del grau i per tant descobrir el medi físic,
natural, social i cultural que ens envolta.Açò es farà a través d'eixides, xarrades sobre les
escultures i treballant uns determinats oficis de la mar. Tot això ajudarà a complir una de les
meues finalitats;potenciar un sentiment de pertinença, estima i valoració del poble al qual
pertanyen. La meua proposta pretenc dur-la a terme amb l'ajuda d'una metodologia globalitzadora,
socialitzadora, activa i participativa que motive als nens a aprendre i conéixer els seus costums.
Cal dir que, aquesta guia didàctica s'hi ha posat en practica en alumnes de 5 anys en una escola
de la ciutat [-]
As some authors assert, the teaching of history and culture in pre-school education does not
have the popularity or importance it really needs. Said decline can be seen in the curriculum and,
consequently, in the ... [+]
As some authors assert, the teaching of history and culture in pre-school education does not
have the popularity or importance it really needs. Said decline can be seen in the curriculum and,
consequently, in the classroom too; since there is no section that details whether to do so or how
to do it. For this reason, differences of opinions from authors and teachers about the importance of
introducing this subject in the classroom can be found. On one hand, some think that its teaching is
needed, but on the other hand, there are others who do not find this to be a subject that should be
treated at such a young age. In this project, I have relied on the extensive history and cultural
content contained in the marine district of Castellón; more specifically in the seafaring
occupations of Castellón. The main objective of this instructional guide is that children get to know
the different seafaring occupations existing in Grao de Castellón. In addition, I also intend that they
learn about the history of Grao and thus discover the physical, natural, social and cultural
environment around us. All of this will help to fulfill one of my purposes; to promote a sense of
belonging, esteem and appreciation of the people they belong to. I intend to carry out my proposal
with the help of a globalizing, socializing, active and participatory methodology which motives
children to learn and know their customs. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016-2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: