El sexisme en les activitats extraescolars
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadatos
Título
El sexisme en les activitats extraescolarsAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Chiva Bartoll, Òscar; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017Editor
Universitat Jaume IResumen
El present treball preten analitzar els estereotips sexistes presents en les activitats extraescolars
que, amb molta probabilitat, són un clar reflex de la situació actual de la societat que vivim. A partir
d’un ... [+]
El present treball preten analitzar els estereotips sexistes presents en les activitats extraescolars
que, amb molta probabilitat, són un clar reflex de la situació actual de la societat que vivim. A partir
d’un enfocament qualitatiu d’investigació, han participat a l’estudi 36 pares y mares, donant la
seua opinió i responent a una sèrie de preguntes mitjançant entrevistes semiestructurades. Les
categories que es deriven de l’anàlisi del discurs dels participants, de caràcter deductiu i basat en
allò que planteja el marc teòric, són: la varietat d’activitats extraescolars, la quantitat, la distribució
per sexes i el caràcter lliure i voluntari, o no, de la tria i participació de les xiquetes i xiquets. En
línies generals els resultats han mostrat una gran desigualtat de sexe en aquest tipus d’activitats,
de la que majoritàriament mares i pares no eren conscients. Aquest fet fa pensar que la situació
pot estar marcada per altres factors socials externs a l’àmbit escolar, la qual cosa requereix tant
de noves investigacions en aquesta línia, com del tractament educatiu adequat als centres
escolars. [-]
This work pretend to analyse the sexist stereotypes present in the extracurricular activities which,
probably, are a clear reflection of the current situation of the society we live in. Based on a
qualitative approach ... [+]
This work pretend to analyse the sexist stereotypes present in the extracurricular activities which,
probably, are a clear reflection of the current situation of the society we live in. Based on a
qualitative approach to research, 36 fathers and mothers have participated in the study, giving their
opinion and responding to a series of questions through mixed interviews. The categories derived
from the analysis of the discourse of the participants, deductive and based on what the theoretical
frame explains, they are: the variety of extracurricular activities, the quantity, the distribution
depending on the sex and the free and voluntary character, of the choice of it and it participation of
the girls and boys. Overall the results have shown a great inequality of sex in this type of activity
and mostly parents were not aware. This fact suggests that the situation may be marked by other
social factors outside the school environment, which requires a new research in this line and the
appropriate educational treatment for schools. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016-2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
Licencia CC-BY-NC-ND
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones
El ítem tiene asociados los siguientes ficheros de licencia: