Prevenció de l'assetjament cibernètic a adults amb discapacitat intel·lectual a través de la intervenció en Teoria de la ment
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Prevenció de l'assetjament cibernètic a adults amb discapacitat intel·lectual a través de la intervenció en Teoria de la mentAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Andrés-Roqueta, Clara; Universitat Jaume I. Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i MetodologiaFecha de publicación
2017-09-18Editor
Universitat Jaume IResumen
New forms of social relationship, such as social networks, allow everyone to
interact with other people without having to know them necessarily or having
their physical presence. This can lead to the danger of ... [+]
New forms of social relationship, such as social networks, allow everyone to
interact with other people without having to know them necessarily or having
their physical presence. This can lead to the danger of encountering users who
have falsified their profile and who have malicious intentions in their use. This
fact is further aggravated in the case of people with intellectual disabilities due
to the possible difficulties in the use of social networks and the cybernetic
language and the understanding of the intentionality of other users.
This work has sought to create a method to work with adults (between 20-24
years old) with intellectual disabilities. It was sought to expand their strategies
and skills when developing in a network and to be able to discern the bad
intentions of the other person they are communicating with in the distance. For
this, an intervention method was created. This method was closely linked to the
tasks of Theory of the Mind regarding the interpretation of the intentionality of
the speakers’ messages that the students made. It was carried out in the
classroom of a special education center. The pre-test and the post-test 1 and 2
were evaluated with an interview, a Theory of Mind questionnaire, a
questionnaire on the adequacy of network behaviors and an adaptation of
intentional recognition (strange stories). The results showed that there had
been a significant improvement in relation to skills in the use of social networks.
The conclusions show that the method has been effective and, therefore, that
the students have improved their relationship skills in social networks. They
detect the intention of other users and have been able to interact with their
profile more safely. [-]
Les noves formes de relació social, com ara les xarxes socials, permeten que
tothom pugui interactuar amb altres persones sense haver-les de conèixer
necessàriament ni comptar amb la seua presència física. Açò pot ... [+]
Les noves formes de relació social, com ara les xarxes socials, permeten que
tothom pugui interactuar amb altres persones sense haver-les de conèixer
necessàriament ni comptar amb la seua presència física. Açò pot comportar el
perill de trobar-se amb usuaris que han falsejat el seu perfil i que tenen
intencions malicioses en la seua utilització. Aquest fet, a més, es veu agreujat
en el cas de persones amb discapacitat intel·lectual degut a les possibles
dificultats en l’ús de les xarxes socials i del llenguatge cibernètic i a la
comprensió de la intencionalitat dels altres usuaris.
Aquest treball ha cercat crear un mètode per tal de treballar amb adults (entre
20-24 anys) amb discapacitat intel·lectual. Es cercava ampliar les seues
estratègies i habilitats a l’hora de desenvolupar-se en xarxa i ser capaços de
discernir les males intencions de l’altra persona amb la que s’estan comunicant
a distància. Per a tal fet, es va crear un mètode d’intervenció. Aquest mètode
estava vinculat estretament amb les tasques de Teoria de la Ment pel que fa a
la interpretació de la intencionalitat dels missatges dels emissors que
realitzaven els estudiants. Es va portar a terme en l’aula d’un centre d’educació
especial. Els pretest i els posttest 1 i 2 van ser avaluats amb una entrevista, un
qüestionari de Teoria de la Ment, un qüestionari sobre l’adequació dels
comportaments en xarxa i una adaptació de reconeixement d’intencionalitat
(Històries Estrayes). Els resultats van posar de manifest que s’havia produït
una millora significativa en relació a les competències en l’ús de les xarxes
socials. Les conclusions mostren que el mètode ha estat efectiu i, per tant, que
els alumnes han millorat les seues habilitats de relació en les xarxes socials.
Han detectat la intencionalitat dels altres usuaris i han estat capaços de
relacionar-se amb el seu perfil de manera més segura. [-]
Palabras clave / Materias
Màster Universitari en Psicopedagogia | Máster Universitario en Psicopedagogía | Master's Degree in Educational Psychology | Cyberbullying | Intellectual disability | Theory of mind | Intervention | Social networks | Assetjament cibernètic | Discapacitat intel·lectual | Teoria de la ment | Intervenció | Xarxes socials
Descripción
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/masterThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess