Impotància de la integració sensorial en atenció primerenca. Cal incorporarl-la als CDIAPS?
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/80807
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMAquest recurs és restringit
Metadades
Títol
Impotància de la integració sensorial en atenció primerenca. Cal incorporarl-la als CDIAPS?Autoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
García Flor, Joaquín; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017-09-18Editor
Universitat Jaume IResum
Early Intervention in children is based on the fact that discovering the signs that can anticipate a future problem and acting on them can prevent their consequences or, at least, dilute their weight and stop them ... [+]
Early Intervention in children is based on the fact that discovering the signs that can anticipate a future problem and acting on them can prevent their consequences or, at least, dilute their weight and stop them from influencing the development of the children. To do this, we have to understand how people develop and, above all, how their environment influences this development. In order to understand the influence of the environment, it is essential to know how to get information and integrate the environment through the senses, that is, how Sensory Integration happens. Sensory Integration is the act of organizing the sensations for its use, and its correct development is essential to properly manage the information received from the environment. In this work we review the terms of Early Intervention and Sensory Integration. The aim is to verify the influence of Sensory Integration on Early Intervention and offer different materials and activities that can help to improve Sensory Integration and, as a result, the development in the early ages [-]
L'Atenció Primerenca parteix de la base que descobrir els senyals que puguen anticipar un futur problema i actuar sobre ells pot evitar les seues conseqüències o, si més no, diluir-ne el pes, la seua obstrucció al ... [+]
L'Atenció Primerenca parteix de la base que descobrir els senyals que puguen anticipar un futur problema i actuar sobre ells pot evitar les seues conseqüències o, si més no, diluir-ne el pes, la seua obstrucció al desenvolupament dels infants. Per fer això, hem d'entendre com es desenvolupen les persones i, sobretot, com influeix el seu entorn en aquest desenvolupament. Per entendre la influència de l'entorn és essencial conèixer com es rep i s'integra la informació de l'entorn a través dels sentits, és a dir, com es produeix la Integració Sensorial. La Integració Sensorial es pot definir com l'acte d'organitzar les sensacions per al seu ús, i el seu correcte desenvolupament és imprescindible per poder gestionar correctament la informació rebuda de l'entorn. En aquest treball es fa una revisió dels termes d'Atenció Primerenca i Integració Sensorial per comprovar la influència que la Integració Sensorial té sobre l'Atenció Primerenca i es proposen diferents materials i activitats que poden ajudar a millorar la Integració Sensorial i, en conseqüència, el desenvolupament en les primeres edats. [-]
Paraules clau / Matèries
Màster Universitari en Psicopedagogia | Máster Universitario en Psicopedagogía | Master's Degree in Educational Psychology | Early Intervention | Sensory Integration | Occupational Therapy | Development | Sensory processing | Atenció Primerenca | Integració Sensorial | Teràpia Ocupacional | Desenvolupament | Processament Sensorial
Descripció
Treball Final de Màster Universitari en Psicopedagogia. Codi: SAW020. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/masterThesisDrets d'accés
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Apareix a les col.leccions
Elements relacionats
Mostrant elements relacionats per títol, autoria, creador i matèria.
-
Patrones sensoriales en niños con y sin Trastorno del Espectro Autista durante la etapa de educación infantil
Bort Arbona, Patricia Universitat Jaume I (2015-11)El campo de la sensorialidad en niños diagnosticados de Trastorno del Espectro Autista (TEA) está siendo más explorado y trabajado de manera relativamente reciente, y se considera crucial su intervención durante la etapa ... -
Proyecto de intervención: la promoción de los buenos tratos puede prevenir la violencia de género ejercida hacia las mujeres con discapacidad
Gómez Dupla, Marta Universitat Jaume I (2017)En la actualidad, la violencia de género ejercida contra las mujeres supone un problema de gran índole social y cultural, que ha provocado en la sociedad e instituciones una mayor sensibilización respecto a este tema y ... -
Integración sensorial en la etapa de Educación Primaria
López Edo, Ester Universitat Jaume I (2019-09-17)La integración sensorial es la organización de las sensaciones para producir conductas adaptativas y aprendizajes que permiten el adecuado funcionamiento del cerebro y del cuerpo en general. Una disfunción en este ...