Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez Bagant, Aura
dc.contributor.otherFrancisco Amat, Andrea
dc.contributor.otherUniversitat Jaume I. Departament d'Educació
dc.date.accessioned2018-01-09T12:47:30Z
dc.date.available2018-01-09T12:47:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10234/171630
dc.descriptionTreball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic 2016-2017.ca_CA
dc.description.abstractLa diversitat afectivosexual és encara hui dia un tema força invisibilitzat en la nostra societat. En conseqüència, l'homofòbia continua sent una de les raons principals d'assetjament en l’àmbit educatiu, per la qual cosa es fa necessària, com més aviat millor, una prevenció. Aquest treball té com a finalitat analitzar com es tracta la diversitat familiar en els contes però prèviament es mostra en quin punt es troba la diversitat afectivosexual en el període d'Educació Infantil. En aquest apartat es parla dels drets sexuals que tenim com a individus i, d'una manera més exhaustiva, de l'assetjament homofòbic i com es podria evitar, per a justificar la importància de visibilitzar la diversitat afectivosexual. També, es mostren diferents treballs que s'han aplicat nacionalment com internacional, així com alguns de més relacionats amb els contes que s'han dut a terme al nostre país. Finalment, es tanca l'apartat parlant de la pedagogia queer, que aporta conceptes fonamentals per a l'anàlisi. A continuació, s'ha fet una selecció de tres llibres sobre diversitat familiar d’acord amb la rellevància i popularitat d’aquests, segons les fonts consultades. Després s'han analitzat un a un mitjançant una rúbrica dividida en sis parts: 1) personatges, 2)il·lustracions, 3) temàtica, 4) trama, 5) diversitat i 6) altres aspectes importants per a l’etapa de l’Educació Infantil. Una vegada obtinguts els resultats, s'han arribat a diferents conclusions que evidencien diferents mancances: la falta d'interseccionalitat, el predomini del binomi i la falta de cossos no normatius en els contes infantils analitzats.ca_CA
dc.description.abstractStill today, affective-sexual diversity is quite an invisibilized topic in our society. As a result, homophobia remains one of the main grounds for harassment in the educational environment; that’s why prevention measures are over-due. The aim of this paper is to analyze family diversity in children’s stories. Therefore it assesses first where children’s education stands concerning affective-sexual diversity. In this section, the paper discusses the right to sexuality everyone has and, to a greater extent, homophobic harassment and how it could be prevented, in order to justify the importance of visualizing affective-sexual diversity. Several national and international projects, as well as projects more closely related to children’s stories which have been implemented in Spain, are also looked at. Finally the section addresses Queer Pedagogy, a theory that provides key concepts for the analysis. Hereafter three children’s stories that deal with family diversity were selected according to their relevance and popularity as per the consulted sources. Then the books were analyzed by means of a rubric divided into six parts: 1) characters, 2)illustrations, 3) theme, 4) plot, 5) diversity and 6) other aspects that are important in the children’s education stage. Considering the obtained results, different conclusions were reached which underline several shortcomings: lack of intersectionality, prevalence of binomials and absence of non-normative bodies in the analyzed children’s stories.ca_CA
dc.format.extent48 p.ca_CA
dc.format.mimetypeapplication/pdfca_CA
dc.language.isocatca_CA
dc.publisherUniversitat Jaume Ica_CA
dc.rights.urihttp://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/*
dc.subjectGrau en Mestre o Mestra d'Educació Infantilca_CA
dc.subjectGrado en Maestro o Maestra de Educación Infantilca_CA
dc.subjectBachelor's Degree in Preschool Educationca_CA
dc.subjectDiversitat afectivosexualca_CA
dc.subjectdiversitat familiarca_CA
dc.subjectliteratura infantilca_CA
dc.subjectpedagogia queerca_CA
dc.subjectLGTBca_CA
dc.subjectaffective-sexual diversityca_CA
dc.subjectfamily diversityca_CA
dc.subjectchildren’s literatureca_CA
dc.subjectqueer pedagogyca_CA
dc.titleLa diversitat familiar en els contes d'Educació infantilca_CA
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_CA
dc.educationLevelEstudios de Gradoca_CA
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessca_CA


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record