Com fomentar l’interès per la Física i Química?
View/ Open
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Com fomentar l’interès per la Física i Química?Author (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Badenes March, José Antonio; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2017-07-17Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest treball final de màster (TFM), d’acord amb la normativa del Màster Universitari en Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, pertany a la modalitat ... [+]
Aquest treball final de màster (TFM), d’acord amb la normativa del Màster Universitari en Professor d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, pertany a la modalitat de millora educativa.
En aquest TFM es duu a terme una innovació a l’aula, on s’utilitza la tècnica investigació – acció. L’àrea de millora que es treballa és el desinterès que tenen els alumnes de 2n d’ESO de l’IES Vila-roja d’Almassora per l’assignatura de Física i Química i, per donar resposta a aquest problema es proposa un canvi en el procés d’ensenyança – aprenentatge on es passa de les classes tradicionals a sessions on els alumnes participen activament. Aquest treball inclou set sessions relacionades amb el tema El moviment; es realitza una avaluació inicial per detectar les idees prèvies dels alumnes respecte a conceptes del tema i en les següents sessions es realitzen activitats amb Tècniques d’Aprenentatge Col·laboratiu (TAC); es fa ús de tècniques simples com la tècnica 1,2,4, autoavaluació – coavaluació, llapis al centre, el número i un per tots i tècniques complexes com el puzle d’Aronson i treball d’investigació. A més, s’utilitzen Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC), concretament la informàtica (xarxa per buscar informació i visualitzar simulacions, l’ús de PowerPoint i Excel) i es relacionen els conceptes de l’assignatura amb el dia a dia. Respecte a l’avaluació d’aquest pla d’acció, s’utilitza una triangulació múltiple on s’impliquen diferents fonts (investigador, alumnes i professor titular), moments (abans, durant i en finalitzar l’acció) i instruments (diari de l’investigador, elaboracions dels alumnes i observació del professor titular).
Després de posar a la pràctica aquest treball i tenint en compte els indicadors d’avaluació definits per aquest treball (motivació, participació a l’aula i resultats acadèmics), es pot concloure que la forma de treball dissenyada ha estat ben rebuda pels alumnes, l’ús de les metodologies citades anteriorment ha motivat a l’alumnat i ha fomentat la participació activa a l’aula; l’objectiu proposat s’ha aconseguit: ha augmentat, de manera prou general, l’interès per la Física i Química. A més, a la fi d’aquest cicle s’han platejat propostes de millora, les quals poden donar pas a un nou cicle del procés d’investigació – acció. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching
Description
Treball Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP119. Curs acadèmic: 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: