Aprendre'ns i desaprendre'ns millor per a co-crear Organitzacions Emocionalment Ecològiques
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71345
comunitat-uji-handle3:10234/92228
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMThis resource is restricted
Metadata
Title
Aprendre'ns i desaprendre'ns millor per a co-crear Organitzacions Emocionalment EcològiquesAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Grandío Botella, Antonio; Administració d'Empreses i MàrquetingDate
2017-07-18Publisher
Universitat Jaume IAbstract
Aquest treball proposa una reflexió al voltant de la necessitat d’impulsar propostes d’acció per a millorar la sostenibilitat a les organitzacions amb la finalitat d’afavorir la sensibilització i el creixement emocional ... [+]
Aquest treball proposa una reflexió al voltant de la necessitat d’impulsar propostes d’acció per a millorar la sostenibilitat a les organitzacions amb la finalitat d’afavorir la sensibilització i el creixement emocional dels seus participants així com també la inclusió social. Els objectius que plantegem s’entenen des d’una visió holística de l’educació i de l’ésser humà i miren a l’horitzó de sembrar i despertar la curiositat, consciència ecològica i responsabilitat necessària amb alumnat, professorat i professionals d’organitzacions. Per això, van encaminats a donar a conèixer la infinitat de possibilitats no únicament per a la millora personal sinó també per a la millora educativa i professional amb una nova mirada plena d’optimisme. Perquè vivim a una societat en revolució constant i cal repensar cooperativament les pràctiques organitzatives així com les diverses maneres possibles educatives per a transformar-les a la vegada que facilitem un camí de creixement personal i social. En paraules d’Enrique Pichon-Rivière: “En temps d’incertesa i desesperança, és imprescindible gestar projectes col·lectius des d’on planificar l’esperança junt amb altres”. La proposta d’acció que fem es fonamenta en el model de l’Ecologia Emocional i els àmbits on focalitza l’atenció són els espais, les energies, els vincles i el clima emocional. El camí de creixement que proposem consta de tres parades; la primera parada per a redescobrir-nos, la segona parada per endinsar-nos en el món de l’ecologia emocional i la tercera parada per co-crear sinèrgies ecològiques, emocionals e inclusives amb organitzacions.
Creiem en una consciència sistèmica i per això analitzem com estan afectant els canvis socials a l’educació i a les organitzacions. Així doncs, centrem la nostra atenció en les necessitats socials actuals i proposem una fonamentació teòrica que dóna a conèixer innovacions com són l’educació emocional, l’ecologia emocional, les organitzacions que aprenen i les que construeixen benestar. Considerem que les organitzacions requereixen amb urgència una gestió dels seus intangibles així com que la societat i l’educació actual necessiten comprometre’s d’una manera molt més ètica i emocional per afavorir entorns molt més saludables i lliures de tòxics.
Tanmateix, l’educació ha d’afavorir el sentit crític i la confiança en les utopies que encara són possibles malgrat totes les problemàtiques i crisis actuals que sabem que existeixen i que en el fons sabem que tenen un fort substrat emocional. Com que un dels grans reptes de l’educació i de les organitzacions en la era digital actual és acostar-se més a l’essència d’allò que ens fa humans, defensem que cal despertar eixe sentit i donar una atenció especial a les emocions i als valors que fan que les persones s’impliquen autènticament i es comprometen a aportar el millor redescobrint-se contínuament. Tot això requereix canviar les dinàmiques educatives i organitzatives valorant i practicant molt més l’ètica que la moral i desfent creences limitadores que més que crear, destrueixen l’autèntic sentit, la visió i missió d’allò que es vol acomplir. Com a conclusió destaquem que aquest projecte proposa unes accions innovadores e inclusives, amb un enfocament molt horitzontal i creatiu, que faciliten el creixement emocional i que poden ser destinades tant a professorat, a alumnat, familiars, persones que dirigeixen equips a organitzacions i a professionals de qualsevol àmbit, especialment si es treballa amb i per a les persones. [-]
Subject
Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | Máster Universitario en Profesor/a de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas | Master's Degree in Secondary Education, Vocational Training and Language Teaching | sostenibilitat | consciència | responsabilitat | canvi | educació i ecologia emocional | ètica | revolució | gestió intangibles | organitzacions emocionalment ecològiques
Description
Treball de Final de Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes. Codi: SAP229. Curs acadèmic 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/masterThesisRights
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess