Cobertura informativa de la independència de Catalunya a la premsa. Influència dels mitjans per establir l’agenda
Ver/ Abrir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/169091
REVISTESMetadatos
Título
Cobertura informativa de la independència de Catalunya a la premsa. Influència dels mitjans per establir l’agendaAutoría
Fecha de publicación
2014Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliográfica
ALONSO-MUÑOZ, Laura. Cobertura informativa de la independència de Catalunya a la premsa. Influència dels mitjans per establir l’agenda. Fòrum de recerca, 2014, núm. 19, p. 507-519.Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/articlePalabras clave / Materias
Resumen
En aquest article s’analitza el tractament que va fer la premsa de
referència d’àmbit estatal i català sobre la independència de Catalunya a
les seves notícies. Es tracta d’un tema que ha adquirit una especial
re ... [+]
En aquest article s’analitza el tractament que va fer la premsa de
referència d’àmbit estatal i català sobre la independència de Catalunya a
les seves notícies. Es tracta d’un tema que ha adquirit una especial
rellevància durant els últims anys i que centra el debat polític a Espanya i
Catalunya en l’actualitat, per tant, és un tema poc estudiat fins al moment,
el que justifica l’alt grau de novetat d’aquesta investigació. Els objectius
d’aquesta anàlisi són conèixer el grau de cobertura de cada mitjà i la
tematització que s’ha fet del procés independentista, així com analitzar
l’estructura de fonts utilitzada per cada diari en la construcció de les
notícies referents a aquest tema. Per a poder dur-lo a terme, mitjançant la
metodologia quantitativa s’ha emprat una anàlisi del contingut. S’han
estudiat dos períodes temporals: la Diada (2012) i l’anunci del referèndum
(2013). La mostra està integrada per cinc diaris: l’Ara, La Vanguardia, El
País, El Mundo i La Razón. Això va implicar l’anàlisi de 319 notícies. Els
resultats obtinguts ens han permès comprovar que quatre, dels cinc diaris
analitzats, li atorguen una major cobertura a l’anunci de la consulta i que
les fonts institucionals han estat les més utilitzades per la majoria dels
diaris. A més, ens ha permès conèixer la composició de l’agenda mediàtica
de cada diari, que varia segons la ideologia del mitjà. [-]
Descripción
XIX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2014)
Publicado en
Fòrum de recerca, 2014, núm. 19Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess