Reptes organitzatius de l'Escola Valenciana del futur CEIP Manel Garcia Grau
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/10
comunitat-uji-handle2:10234/158177
comunitat-uji-handle3:10234/76326
comunitat-uji-handle4:10234/169091
REVISTESMetadades
Títol
Reptes organitzatius de l'Escola Valenciana del futur CEIP Manel Garcia GrauAutoria
Data de publicació
2014Editor
Universitat Jaume IISSN
1139-5486Cita bibliogràfica
SERRA FORTEA, Félix Ramón. Reptes organitzatius de l'Escola Valenciana del futur CEIP Manel Garcia Grau. Fòrum de recerca, 2014, núm. 19, p. 223-237.Tipus de document
info:eu-repo/semantics/articleParaules clau / Matèries
Resum
La vessant didàctica de l'Educació és summament important -de fet,
hauria de ser l'objectiu principal de l'Educació. Des de l'estudi inicial de la
teoria educativa dels autors, passant per aspectes com l’atenció a ... [+]
La vessant didàctica de l'Educació és summament important -de fet,
hauria de ser l'objectiu principal de l'Educació. Des de l'estudi inicial de la
teoria educativa dels autors, passant per aspectes com l’atenció a la
diversitat, els aspectes psicopedagògics de l’alumnat i l’entrenament
didàctic en cadascuna de les àrees de coneixement, he anat desenvolupant
una anàlisi interior de les claus essencials per definir la meua tasca
educativa de cara al futur. He trobat respostes a interrogants que, sens
dubte, tot docent ha d’assolir: què és educar?; quina és l’essència de
l'Educació?; quina és la seua base teoricopràctica?; quins són els objectius
de l'acte educatiu?; què és el que s'ensenya o s'haguera d'ensenyar?; amb
quins mètodes; qui educa i a qui s'educa? quins són els agents de
l'Educació?; són només els docents?; en quins àmbits s'educa?; només
s'educa en l'escola? i els que són els educands són només els alumnes?.
Mitjançant aquesta anàlisi interior, he evolucionat fins a crear una imatge
del meu ideal docent -amb la certesa que cap mètode, model o teoria és
prou bo per a utilitzar-ho de forma exclusiva, hi ha aspectes fonamentals
que marquen el meu objectiu: la formació integral de persones lliures com
vaig aprendre de Freire, dins d’un àmbit escolar on l’alumnat adquireix el
protagonisme que reclamava Freinet, on els donem les eines necessàries
perquè adquirisquen l’esperit crític i rebel que transmet Chomsky, i on mai
es deixe de lluitar per ajudar a tots, com ens ensenya Pennac. Clar està, des
d'un punt de partida ideològic bàsic: formar per al present i el futur, xiquets
i xiquetes independents, autònoms, crítics i creatius. No hi ha una opció
educadora absolutament vàlida, hem de conjugar aspectes nous i
tradicionals amb els quals em sent còmode i, alhora, incorporar elements
pertinents per a la futura labor educativa. [-]
Descripció
XIX Jornades de Foment de la Investigació de la Facultat de Ciències Humanes i Socials (Any 2014)
Publicat a
Fòrum de recerca, 2014, núm. 19Drets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess