Nuevos aprendizajes con PDI para niños con TEL
Metadata
Show full item recordcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98723
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadata
Title
Nuevos aprendizajes con PDI para niños con TELAuthor (s)
Tutor/Supervisor; University.Department
Valdeolivas Novella, María Gracia; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióDate
2017-06-15Publisher
Universitat Jaume IAbstract
The next project that I set up is an approach of an intervention adequate to a 4 year old kid with a possible Specific Language Disorder (SLD) in an ordinary school. Every time we can find more children with different ... [+]
The next project that I set up is an approach of an intervention adequate to a 4 year old kid with a possible Specific Language Disorder (SLD) in an ordinary school. Every time we can find more children with different kinds of educative needs in the ordinaries classes, therefore the new technologies established at the classes, will help me like a teacher to promote the progress of the kid and I will have within my reach an useful and innovative tool to contribute and make more ease to put in place my proposal of improvement. The new technologies there are nowadays in fashion, becoming day by day an increasingly indispensable element at the educational centers and being important in the educative development and future of our students. For this reason, my project of intervention it will be, make an adapted and personalized activities, online games and resources for the kid with that disorder, through the use of TIC (technologies of information and communication) and TKC (technologies of knowledge and communication) with the objective of the improvement of the kid, mentioned before, and the disorder don’t affect the development of him, neither in his integration at the normal pace and level of the class as well as his communication with the rest of his colleges. [-]
El presente trabajo que planteo es una propuesta de intervención adaptada para un niño de 4 años con un posible Trastorno Específico del Lenguaje (TEL) en una escuela ordinaria. Cada vez nos encontramos más niños y ... [+]
El presente trabajo que planteo es una propuesta de intervención adaptada para un niño de 4 años con un posible Trastorno Específico del Lenguaje (TEL) en una escuela ordinaria. Cada vez nos encontramos más niños y niñas con diferentes tipos de necesidades educativas en las aulas ordinarias, por lo que las nuevas tecnologías instauradas en las clases, me ayudaran como maestra a promover la mejora del niño, teniendo a mi disposición una herramienta útil e innovadora para contribuir a hacer más fácil de llevar a cabo mi propuesta de mejora. Las nuevas tecnologías están a la orden del día, convirtiéndose poco a poco en un elemento cada vez más indispensable en los centros educativos y siendo importantes en el desarrollo del aprendizaje y en el futuro de nuestro alumnado. Por este motivo, mi propuesta de intervención será, realizar actividades, juegos online y recursos adaptados y personalizados para el niño con este trastorno, mediante el uso de las TIC (tecnologías de la información y comunicación) como TAC (tecnologías de aprendizaje y comunicación), con el objetivo de mejorar el aprendizaje del niño, anteriormente mencionado, y que dicho trastorno no influya en el desarrollo de éste, como tampoco en su integración al ritmo y nivel habitual del aula ni tampoco en la comunicación con el resto de sus compañeros. [-]
Subject
Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil | Grado en Maestro o Maestra de Educación Infantil | Bachelor's Degree in Preschool Education | Educative needs | Specific Language disorder (SLD) | New knowledge | New technologies (TIC) | Necesidades educativas | Trastorno específico del lenguaje (TEL) | Nuevos aprendizajes | Nuevas Tecnologías (TIC)
Description
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Infantil. Codi: MI1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisRights
info:eu-repo/semantics/openAccess
This item appears in the folowing collection(s)
The following license files are associated with this item: