La diversitat musical a l’aula de primària
Visualitza/
Metadades
Mostra el registre complet de l'elementcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMMetadades
Títol
La diversitat musical a l’aula de primàriaAutoria
Tutor/Supervisor; Universitat.Departament
Porta Navarro, María Amparo; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióData de publicació
2017-06-14Editor
Universitat Jaume IResum
L’assignatura de música a les escoles presenta certs reptes. El fet que molts alumnes tinguen una formació musical fora de l’escola, fa que el nivell de partida d’aquests siga més elevat al de la resta d’alumnat que ... [+]
L’assignatura de música a les escoles presenta certs reptes. El fet que molts alumnes tinguen una formació musical fora de l’escola, fa que el nivell de partida d’aquests siga més elevat al de la resta d’alumnat que sols rep una hora a la setmana de música. Aquest fet, provoca una diferència de nivells que ens obliga a buscar una correcta resposta educativa per tal d’adaptar-nos a les necessitats de cada alumne/a i no excloure a cap col·lectiu.
Per altra banda, molts alumnes no consideren l’assignatura de música útil ni atractiva. Aquest criteri pot ser induït per la utilització d’una metodologia més aviat tradicional i poc motivadora, causant, a més, un aprenentatge poc significatiu.
Com es pot canviar aquesta visió de la música des de l’aula? Com a proposta d’un canvi metodològic que pretén donar resposta a aquestes problemàtiques, es presenta al llarg del treball el projecte que es du a terme a l’aula de música del CEIP Juan Carlos I d'Almenara des del curs 2007-2008, dirigit per Lluís Granell, el mestre de música. Aquest projecte pren la forma d’una agrupació musical anomenada Estany's Band on els alumnes de 6é de primària interpreten durant tot el curs obres dels diferents estils de música moderna i es preparen per a dur a terme concerts per a institucions i públic divers.
L’objectiu d’aquest treball és, primer, conéixer les mancances de l’assignatura de música en les escoles de la Comunitat Valenciana, per a després examinar si aquesta proposta de projecte aconsegueix donar resposta a les necessitats i interessos de tot l’alumnat, així com si assoleix crear un aprenentatge significatiu despertant l’interés per la música.
Per a sostenir-ho, s’ha realitzat un estudi mitjançant l’observació directa del desenvolupament de les classes en l’estada de pràctiques al centre, així com per mitjà d’enquestes per a l’obtenció de l’opinió, referent a aquestes qüestions, dels membres d’Estany’s Band. També s’ha requerit l’opinió d’altres estudiants de diverses escoles per tal de conéixer realment la situació d’aquesta matèria a les escoles. [-]
Paraules clau / Matèries
Descripció
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipus de document
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDrets d'accés
info:eu-repo/semantics/openAccess
Apareix a les col.leccions
Els següents fitxers sobre la llicència estan associats a aquest element: