Una proposta per a treballar les ciències socials sense llibre a l'Educació Primària
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemcomunitat-uji-handle:10234/158176
comunitat-uji-handle2:10234/71324
comunitat-uji-handle3:10234/98725
comunitat-uji-handle4:
TFG-TFMEste recurso está restringido
Metadatos
Título
Una proposta per a treballar les ciències socials sense llibre a l'Educació PrimàriaAutoría
Tutor/Supervisor; Universidad.Departamento
Linares Bayo, Josep Cristià; Universitat Jaume I. Departament d'EducacióFecha de publicación
2017-06-14Editor
Universitat Jaume IResumen
Didactics is a key word in the methodology inside of the classroom. This has
changed throughout the years. One reason is that students have become the
protagonists of their education process. In the same way, in ... [+]
Didactics is a key word in the methodology inside of the classroom. This has
changed throughout the years. One reason is that students have become the
protagonists of their education process. In the same way, in this project we can
find a proposal of how to work the social sciences of a different and innovative way,
based on a bibliographical research to compare traditional and innovative
methodology, leaving aside the use of the text book [-]
La didàctica de les diferents matèries d’Educació Primària ha canviat al llarg dels últims anys. Es
pot dir que, ha canviat d’una manera positiva cap a l’alumnat, ja que aquest es troba més immers
en el seu procés ... [+]
La didàctica de les diferents matèries d’Educació Primària ha canviat al llarg dels últims anys. Es
pot dir que, ha canviat d’una manera positiva cap a l’alumnat, ja que aquest es troba més immers
en el seu procés d’aprenentatge. És per això que, aquest treball de final de grau pretén fer una
investigació de diferents autors i quaderns pedagògics sobre la seua visió de la didàctica general i
de les ciències socials. A banda de fer una recerca de com treballar mitjançant projectes.
A més de la investigació, en aquest TFG és fa una proposta de com treballar les ciències socials
sense llibre, fent una comparació exhaustiva sobre la metodologia tradicional i la metodologia
innovadora. De la mateixa manera, fer una proposta d’una unitat didàctica en l’àrea de les ciències
socials on es treballa la “regularització de l’oli de palma i les institucions”. Cal tenir en compte que
la informació dels llibres de text han sigut fonamentals per a la realització d’aquest treball perquè
permeten fer un estudi sobre quina es la manera més favorable a l’hora de treballar amb l’alumnat
dins l’aula en les ciències socials. Al llarg d’aquest treball d’investigació, les opinions dels diferents
autors i les seues cites han sigut fonamentals per a indicar i conèixer quina es la postura de
cadascun dels autors anomenats posteriorment. També, trobarem la metodologia, la qual ens
explica quin és el procés a seguir en l’eliminació del llibre dins les aules, la transversalitat, la precisió
del llibre de text, entre altres qüestions explicades posteriorment. Per a finalitzar, es tracta d’un
treball on s’observa de manera pràctica com és pot portar a terme un treball basat en projectes, ja
que, en l’apartat de metodologia podem trobar un clar exemple explicat d’una unitat didàctica, basat
en activitat per activitat, perquè resulte més fàcil en què es basa el treball basat en projectes. [-]
Palabras clave / Materias
Descripción
Treball Final de Grau en Mestre o Mestra d'Educació Primària. Codi: MP1040. Curs acadèmic: 2016/2017
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/bachelorThesisDerechos de acceso
http://rightsstatements.org/vocab/CNE/1.0/
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess